جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیبورس بین‌الملل در کیش افتتاح می‌شود

بورس بین‌الملل در کیش افتتاح می‌شود

دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: بورس بین‌الملل در کیش به زودی و پس از صدور مجوز از سوی شورای عالی بورس افتتاح خواهد شد

به گزارش رتبه آنلاین از مشرق، حمیدرضا مومنی روز دوشنبه در هفتاد و چهارمین برنامه افتتاح طرح های با عنوان تدبیر و امید برای جهش تولید با بیان اینکه یکی از موثرترین برنامه ها ایجاد بورس بین الملل در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است، اظهار داشت: این موضوع به عنوان مهمترین بستر اقتصادی برای جذب سرمایه های خارجی با اتصال به اقتصاد جهانی ایجاد خواهد شد تا از طریق شیوه های استاندارد و قابل کنترل با تامین نیازهای مالی و ارزی کشور مسیر مطمئنی برای صادرات کالاهای تولیدی داخلی فراهم کند.

وی افزود: این ابزار، نقش بی‌بدیلی در تامین مالی و ارزی برای پروژه‌ها و شرکت‌ها برای کل کشور خواهد داشت.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه تامین مالی یکی از اصلی ترین ابزارهای مانع زدایی و پشتیبانی از تولید است، تصریح کرد: در همین راستا طی ماه های اخیر با تشکیل شورای تامین مالی و سرمایه گذاری، اقدامات لازم برای منابع مالی پروژه های کلیدی سازمان های مناطق آزاد انجام شد.

وی افزود: بر همین اساس بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ترمینال فرودگاه کیش، تجهیزات و توسعه کیش‌ایر، زیرساخت های لجستیکی و گردشگری ماکو، تامین تجهیزات منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام، تامین و تکمیل اسکله های بندر کاسپین و پروژه های زیرساختی قشم با روش‌های مختلف تامین مالی شده است.

مومنی خاطرنشان کرد: بیش از سه هزار میلیارد تومان نیز برای پروژه های زیربنایی در مناطق آزاد ارس و چابهار با نهایی شدن فرآیند های لازم به همین شیوه ها تامین خواهد شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۳۲۰ شعبه بانک، ۴۷۹ شعبه بیمه و ۷۴ صرافی مجموعا به تعداد ۸۷۳ واحد در موضوعات مالی و اقتصادی به فعالان در این زمینه خدمت رسانی می کنند.

مومنی با بیان اینکه همکاری گسترده ای میان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و نهادهای مختلف بازار سرمایه صورت گرفته است، تصریح کرد: ایجاد شرکت تامین سرمایه خاص مناطق آزاد و گسترش فعالیت های بازارهای بورس جهت جذب سرمایه گذاری به ویژه از کشورهای همسایه از جمله این ارتباطات محسوب می شود.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه بانک برون مرزی نیز یکی از مهمترین ساختارهای مالی در به ثمر رساندن فعالیت ها و اقدامات سرمایه گذاری و تجاری است، تاکید کرد: این شرایط با اعتمادسازی برای سرمایه گذاران خارجی علاوه بر ایجاد زمینه ورود سرمایه و منابع مالی بین المللی، بر تسهیل روندهای تجاری نیز نقش مهمی ایفا می کند.

وی افزود: سرمایه گذاران متعدد و معتبری برای تاسیس بانک مطابق قوانین و مقررات، ثبت تقاضا کرده اند که در صورت تسریع بانک مرکزی در فرآیند صدور مجوزهای لازم شاهد اثرگذاری این ابزار بر توسعه مناطق و کشور خواهیم بود.

به گفته مومنی، سپرده های فعالان اقتصادی و گردش مالی حاصل از فعالیت‌های سرمایه گذاری و تجاری آنها، ظرفیت بالایی جهت تامین مالی پروژه های مستقر در مناطق آزاد فراهم می کند.

منبع: ایرنا
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید