یکشنبه 18 شهریور 1403
خانهاسلایدر اصلیبدهکارترین دولت‌های ۲۰۱۷

بدهکارترین دولت‌های ۲۰۱۷

مونا مشهدی رجبی:یکی از بزرگترین معضلات اقتصادی دولتها  سطح بالای بدهی دولتی است که باعث می شود تا دولتی در انجام وظایف خود نا توان شود  و یا در آستانه ورشکستگی قرار بگیرد.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از  بانک جهانی ، در سال ۲۰۱۷ میلادی ژاپن همچنان بدهکار ترین دولت دنیا بود . در این سال بدهی دولتی ژاپن برابر با ۲۴۰.۳ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور بود . یونان در این رده بندی جایگاه دوم را داشت و میزان بدهی این کشور به تولید ناخالص داخلی برابر با ۱۸۰.۱ درصد اعلام شد. سومین دولت بدهکار در سال ۲۰۱۷ میلادی ، دولت لبنان بود و میزان بدهی دولت برابر با ۱۵۲.۲۹ درصد تولید ناخالص داخلی اعلام شد.

از دیگر دولت های بدهکار می توان به ایتالیا، کیپ ورده، اریتره، پرتقال، کنگو و بوتان اشاره کرد که بدهی دولتی این کشورها بیش از ۱۱۲ درصد تولید ناخالص داخلی آنها بود.

در سال گذشته بدهی دولتی بلژیک برابر با ۱۰۴.۲۹ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور و بدهی دولتی فرانسه برابر با ۹۶.۸۴ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور بود.

دولتهایی که پایین ترین بدهی های دولتی را داشتند  را می توان این طور فهرست کرد. اول برونیی که میزان بدهی دولتی برابر با ۲.۸۴ درصد تولید ناخالص داخلی بوده است . دوم افغانستان که میزان بدهی دولتی در این کشور برابر با ۷.۶۴ درصد تولید ناخالص داخلی بود و  در کشورهای استونی و جزایر سلیمان و ازبکستان هم میزان بدهی به ترتیب ۸.۷۱ درصد، ۱۰.۰۴ درصد  و ۱۴.۱۴ درصد تولید ناخالص داخلی بود.

بدهکارترین دولتها در سال ۲۰۱۷
رتبهنام کشوربدهی دولتی 

(درصد تولید ناخالص داخلی)

۱ژاپن۲۴۰.۳
۲یونان۱۸۰.۱
۳لبنان۱۵۲.۲۹
۴ایتالیا۱۳۳.۰۲
۵کیپ ورده۱۲۸.۷۵
۶اریتره۱۲۷.۴۲
۷پرتقال۱۲۵.۷۲
۸کنگو۱۱۷.۷۱
۹بوتان۱۱۲.۸۳
۱۰گامبیا۱۱۲.۶۸
۱۱سنگاپور۱۱۰.۵۸
۱۲امریکا۱۰۸.۱۴

 

دولتهایی که کمترین میزان بدهی را دارند
رتبهنام کشوربدهی دولتی

(درصد تولید ناخالص داخلی)

۱برونیی۲.۸۴
۲افغانستان۷.۶۴
۳استونی۸.۷۱
۴جزایر سلیمان۱۰.۰۴
۵ازبکستان۱۴.۱۴
۶بوتسوانا۱۵.۴۵
۷کنگو۱۶.۹۹
۸عربستان۱۷.۰۱
۹روسیه۱۷.۳۵
۱۰قزاقستان۱۷.۳۷
۱۱الجزایر۱۷.۷۲
۱۲لوکسامبورگ۱۸.۶۱
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید