شنبه 14 مهر 1403
خانهخبراقتصادیبازگشایی پالایش یکم تاثیر منفی بر بازار ندارد

بازگشایی پالایش یکم تاثیر منفی بر بازار ندارد

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازگشایی پالایش یکم تاثیر منفی بر بازار ندارد، گفت: با توجه به اینکه این صندوق بازدهی لازم را تاکنون نداشته، بعید است عرضه زیادی داشته باشد.

بازگشایی پالایش یکم تاثیر منفی بر بازار ندارد

به گزارش رتبه آنلاین از بورس‌نیوز،ابوالقاسم آقادوست در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: پالایش یکم صندوقی است که دولت آن را راه اندازی و تامین منابع کرده و افراد زیادی درگیر آن شدند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: صندوق پالایش یکم به دلیل اینکه سهم های سبد پالایشی با قیمت کاهشی همراه بوده و بازدهی نداشته است به نظر می رسد با قیمت متعادلی بازگشایی و اقبال لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه بازگشایی پالایش یکم تاثیر منفی بر بازار نخواهد داشت گفت: با توجه به اینکه بازدهی لازم را تاکنون نداشته، بعید است عرضه زیادی داشته باشد و نباید انتظار داشت روی بازار جو منفی ایجاد کند.

گفتنی است؛ مدیر امور ناشران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی هفته گذشته اعلام کرد: از روز شنبه صندوق پالایشی یکم در پرتفوی تمام سرمایه‌گذارانی که کد بورسی فعال دارند، قرار گرفته و قابل معامله خواهد شد.

به گفته وی؛ سهام پالایشی یکم روز چهارشنبه به حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر که کد بورسی فعال داشتند تخصیص داده شده است.

این در حالی است که بنا به گفته ،محمود گودرزی معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران، هنوز درخواستی از طرف مدیر صندوق پالایشی یکم به شرکت بورس تهران برای فراهم شدن امکان معامله واحد‌های این صندوق ارسال نشده است.

به گفته وی؛در صورتی که اقدامات لازم در شرکت سپرده گذاری مرکزی انجام شود و بعد از تکمیل فرایند قانونی برای قابل معامله شدن، مدیر صندوق پالایشی یکم به شرکت بورس تهران درخواست می‌دهد.

معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران همچنین اعلام کرد: به محض تکمیل اطلاعات، امکان معامله صندوق فراهم می‌شود، اما روز شنبه امکان معامله واحد‌های این صندوق وجود ندارد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید