جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیبازار در دست حقیقی‌ها چرخید

بازار در دست حقیقی‌ها چرخید

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس امروز/ بازار در دست حقیقی‌ها چرخید

افراد حقیقی ۷۰۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند که بیشترین ورود پول حقیقی به بورس یا فرابورس مربوط به گروه محصولات شیمیایی و همچنین سهام فولاد بود.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصاد آنلاین، حقیقی‌ها حدود ۷۰۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۱۹هزار و ۳۸۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۹۰درصد یعنی ۱۷هزار و ۴۰۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۴درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «استخراج کانه‌های فلزی» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «سرمایه‌گذاری‌ها» و  به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد «فولاد»، «وتجارت» و «شبندر» لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به «شپنا»، «میدکو» و «فخوز» معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان معادل ۱۰۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی پالایش نفت اصفهان با برتری ۳۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۶۷ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۲۹ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول هزار و ۳۲۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۶۲۰میلیارد تومان بود.

تغییر مالکیت سهام 99.09.10

ورود پول حقیقی به بورس 99.09.10

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید