شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهتجارتاصناف و اتاق‌هاایجاد بانک اطلاعات کارت‌های یکبار مصرف بازرگانی

ایجاد بانک اطلاعات کارت‌های یکبار مصرف بازرگانی

رییس کل گمرک از ایجاد بانک اطلاعات کارت‌های یکبار مصرف بازرگانی خبر داد.


به گزارش رتبه آنلاین از ایلنا، فرود عسگری در جلسه بررسی عملکرد و پروژه‌های اقتصاد مقاومتی درباره استقرار گمرک الکترونیک یکپارچه اظهار داشت: گمرک ایران در چارچوب اقتصاد مقاومتی موفق شد به‌سمت گمرک دیجیتال حرکت کند و نسبت به استقرار گمرک الکترونیک و ابزاری که بتواند تشریفات را با کمترین زمان ممکن انجام دهد حرکت کند.

وی گفت: در حال حاضر 45 قانون تجارت خارجی و 15 کنوانسیون بین‌المللی را دارا هستیم و برای 22 سازمان متولی مجوز صادر می‌کنیم.

رییس‌کل گمرک افزود: بیشترین ارتباط ما با سازمان بهداشت است و تمام گردش‌کار و تبادل اطلاعات به‌صورت الکترونیک انجام می‌شود هر چند پیش از این اظهارنامه‌ها به‌صورت فیزیکی انجام می‌شد و احتمال دستکاری و جعل و مفقودی در آن بالا بود اما هم‌اکنون این‌گونه تخلفات به حداقل رسیده است.

عسگری ادامه داد: در گذشته تبادل بین گمرک و بانک‌ مرکزی به‌صورت سنتی انجام می‌شد و تمام تراکنش به صورت فیزیکی بود و احتمال سرقت اوراق بهادار و اسناد وجود داشت که خوشبختانه امروز دیگر شاهد این اتفاقات نیستیم.

وی درباره قاچاق کالا گفت: کشفیات درباره قاچاق انسان از مرز بازرگان موارد متعددی از تبعه افغانستان و پاکستان وجود داشت که شناسایی شد و به کمک ایکس‌ری صورت گرفت و به مقامات مربوطه تحویل داده شد.

عسگری گفت: ارزش پرونده متشکله قاچاق تا 51 درصد و کشفیات کالای قاچاق تا 50 درصد رشد داشته و 349 تن پیش‌ساز مواد مخدر و 11 هزار کیلوگرم پیش‌ساز و 536 کیلوگرم هرویین تنها در گمرکات دو غارون و لطف آباد کشف شد.

وی افزود: یکی از مهمترین دستاوردهای ما تولید بانک اطلاعات بزرگی است که کارت‌های یک‌بار مصرف بازرگانی را استخراج می‌کند و ما موفق شدیم در این مدت فعالان مجاز اقتصادی را شناسایی کنیم. ضمن اینکه کاهش زمان ترخیص کالای وارداتی از 26 روز به 3 روز و کالاهای صادراتی از 7 روز به یک روز از دستاوردهای ماست.

عسگری گفت: ایجاد دروازه مشترک مرزی و تبادل اطلاعات با سایر کشورها از جمله ارمنستان، افغانستان و روسیه از اقداماتی است که انجام گرفته و گمرک جمهوری اسلامی با ترکیه تفاهمنامه همکاری امضا کرده‌اند.

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید