سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403
خانهگفت‌وگوانتخاب منطقی‌ترین راه برای عبور از تحریم‌ها

انتخاب منطقی‌ترین راه برای عبور از تحریم‌ها

 نماینده مردم لنگرود و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: برای گذر از گردنه سخت تحریم ها باید منطقی ترین راهکار ها در کشور انتخاب و اعمال شود. 
مهرداد لاهوتی در برنامه «بهارستان» رایو اقتصاد افزود: تحریم یک بحث جدی است بنابراین برای مقابله با محدودیت ها و مشکلات تحریمی ضمن شناسایی آسیب ها باید راهکارهای مناسبی در این حوزه اتخاذ شود.
وی اظهارداشت: ایران پس از پیروزی انقلاب همواره با تحریم ها و محدودیت های بین المللی مواجه بوده و این تازگی ندارد.
نماینده مردم لنگرود و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: برای بی اثر کردن تحریم ها در کشور همه باید پای کار باشند و در این مسیر تلاش کنند.
وی افزود: خوشبختانه آسیب شناسی خوبی از سوی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در خصوص تحریم ها و محدودیت های بین المللی انجام شده است.
لاهوتی تصریح کرد: بطور کلی با توجه به بررسی های صورت گرفته 90 درصد راهکارها برای کاهش این آسیب ها نیازی به تقنین ندارد بلکه نیازمند نظارت بیشتری است.
وی گفت: برای مقابله با تحریم ها امروز بیش از هر چیزی نیاز به یک فهم مشترک در تمامی ارکان و لایه های نظام است تا با انتخاب منطقی ترین راه بتوان آسیب های ناشی از تحریم ها را کاهش داد.
نماینده مردم لنگرود و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به حجم یک هزار و 700 هزار میلیارد تومانی نقدینگی در جامعه افزود: این نقدینگی هر روز در حال افزایش است.
وی با بیان اینکه نقدینگی موجود در جامعه هم می تواند نقطه قوت و هم یک آسیب جدی برای اقتصاد کشور باشد، اظهارداشت: حجم بالای نقدینگی امروز به عنوان یک تهدید و آسیب در اقتصاد مملکت مطرح است.
لاهوتی با تاکید براینکه نقدینگی بالا در کشور باید با ریل گذاری مناسب به سمت نیازهای واقعی جامعه هدایت شود، گفت: برای مثال تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی امروز بیش از 600 هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمند است.
وی در ادامه افزود: بدون شک با برنامه ریزی و سیاست گذاری مناسب در راستای جذب نقدینگی موجود در جامعه می توان بخش عمده ای از این پروژه ها را تکمیل و به بهره برداری رساند.
برنامه «بهارستان» کاری از گروه اقتصاد و جامعه شبکه رادیویی اقتصاد است که روزهای جمعه هر هفته ساعت 13 به مدت 60 دقیقه به تهیه کنندگی «مهرگان سوادکوهی» با هدف بررسی رویدادهای اقتصادی هفته و تبیین جایگاه مجلس شورای اسلامی در امور اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف 98 قرار می‌گیرد علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید