چهارشنبه 6 تیر 1403
خانهخبراقتصادیافزایش تردید بازار با افزایش شناوری سهام

افزایش تردید بازار با افزایش شناوری سهام

افزایش تردید بازار با افزایش شناوری سهام
به ورود شرکت‌های مانند زرماکارون و رایان هم افزا به بازار سرمایه، بازار از حالت کامودیتی محور خارج می‌شود و با ورود استارت‌آپ‌ها، می‌توان به شکل جدید بازارسرمایه امیدوار شد.
به گزارش رتبه آنلاین، ولید هلالات کارشناس بازارسرمایه در ارزیابی وضعیت بازار روز جاری به خبرنگار بورس‌نیوز گفت: طی بحث‌های روز گذشته و مصوبه دولت مبنی بر بالا رفتن شناوری سهم شرکت‌ها یا نهاد‌های وابسته به دولت، تردید در خرید بالا رفته و باعث شده خریداران عقب کشیده و معاملات امروز منفی شروع شود.
وی ادامه داد: از سویی دیگر عرضه اولیه دو شرکت در راه نیز سیستم‌های معاملاتی را تحت فشار قرار داده و از دلایل حجم پایین بازار، قابل معامله نبودن بسیاری از نماد‌ها علیرغم مجاز بودن آنهاست.
وی همچنین در خصوص عرضه‌های اولیه ارزان قیمت این روز‌های بورس خاطر نشان کرد: تعدد شرکت‌ها و صنایع در بازار می‌تواند یک هدف گذاری قلمداد شود، اما تعداد افراد شرکت کننده در حال حاضر قابل مقایسه با قبل نبوده و بسیار افزایش داشته است. نمی‌توان گفتن چنین “عرضه‌هایی اولیه‌ای ” نباید شکل بگیرد، ولی شاید نحوه تخصیص به همه افراد و سهم‌های ۲۰ هزارتومانی نیز جای کار داشته و لازم است سیاست بهتری در این رابطه اعمال شود.
هلالات به ورود شرکت‌های زرماکارون و رایان هم افزا در بازار سرمایه نیز اشاره و اظهار کرد: این گروه‌ها را می‌توان صنایع جدیدی دانست که بازار را از حالت کامودیتی محور خارج کرده و طیف گسترده تری را پوشش می‌دهند، همچنین با آمدن شرکت‌های استارتاپی نیز به نظر می‌رسد گستردگی افزایش یافته و برای داشتن یک بورسِ رو به توسعه باید پذیرش آن‌ها صورت گیرد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید