دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
خانهخبرورزشیاستارت دوباره واگذاری سرخابی‌ها

استارت دوباره واگذاری سرخابی‌ها

ورزشگاه آزادی تماشاگران استقلال و پرسپولیس

به تازگی وزیر ورزش نامه‌ای به دولت زده و خواهان خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شده؛ رئیس سازمان خصوصی‌سازی نیز گفته که واگذاری این دو باشگاه را با جدیت دنبال می‌کند.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، در سال‌های گذشته با توجه به مصوبه هیئت دولت مبنی بر اینکه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، بنگاه‌های فرهنگی محسوب می‌شوند در نهایت سرخابی‌ها از لیست واگذاری سازمان خصوصی‌سازی خارج شد، اما بسیاری معتقدند که این دو باشگاه جنبه ورزشی دارد نه فرهنگی.

در نتیجه در طی این سال‌ها با این استدلال که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از سوی هیئت دولت به عنوان بنگاه فرهنگی شناخته  شدند واگذاری آنها امکان پذیر نبود، مگر اینکه هیئت دولت بر مصوبه خود، بازنگری کند و آن را تغییر دهد در آن صورت این دو باشگاه می‌توانند به چرخه واگذاری برگردند.

برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دو راه وجود داشت، راه اول این است که مصوبه دولت اصلاح شود و دوم این که هیئت تطبیق، قوانین مجلس مصوبه دولت را رد کند البته با توجه به اینکه از آن مصوبه زمان زیادی می‌گذرد راه حل دوم چندان عملی به نظر نمی‌رسد.

اما ظاهرا به تازگی وزیر ورزش نامه‌ای به دولت زده و خواهان خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شده در این راستا علی اشرف عبد الله پوری حسینی-رئیس سازمان خصوصی سازی-  درباره آخرین اخبار مربوط به خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفته که ” خوشبختانه وزیر ورزش و جوانان به‌ جد پیگیر خصوصی‌سازی این دو باشگاه است و با نامه‌ای که به‌ درخواست وزیر ورزش و جوانان برای شروع مجدد روند خصوصی‌سازی این دو تیم از سوی سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی به دولت رفته، منتظر مصوبه هیئت وزیران برای شروع روند واگذاری استقلال و پرسپولیس هستیم. ”

پوری حسینی تاکید کرده که «فکر می‌کنم ظرف دو هفته آینده، هیئت وزیران با شروع روند خصوصی‌سازی دو باشگاه موافقت کند و بلافاصله در آن زمان شرایط و نحوه کار را خواهیم گفت.»

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید