دوشنبه 27 فروردین 1403
خانهاخبار روزاحراز هویت بیش از ۱۲۱ هزار سهامدار در سامانه سجام

احراز هویت بیش از ۱۲۱ هزار سهامدار در سامانه سجام

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تازه‌ترین آمار‌های منتشر شده از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نشان می‌دهد که در مهر ماه امسال ۱۲۱ هزار و ۶۲۳ احراز هویت در سامانه (سجام) صورت گرفته است.

در مهر ماه امسال، تعداد ۹۴ هزار و ۱۱۹ ثبت نام از سوی سرمایه گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه «سجام» صورت گرفته و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز با عبور از ۱۲۱ هزار سهامدار در این ماه به ۱۲۱ هزار و ۶۲۳ مورد رسیده است.

لازم به ذکر است بر اساس آمار منتشر شده، در شهریور ماه امسال تعداد ثبت نام در سامانه «سجام» ۱۶۶ هزار و ۱۳۹ و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز ۲۲۲ هزار و ۷۴۸ مورد بوده است.

۵ استان پیشتاز در ثبت نام در «سجام»

همچنین بر اساس این گزارش تعداد نفرات ثبت نام شده در سامانه «سجام» در اولین ماه پاییز امسال به تفکیک هر استان حاکی از آن است که ۵ استان «تهران با ۲۰ هزار و ۹۵۶ مورد، خراسان رضوی با ۶ هزار و ۴۹۳ مورد، اصفهان با ۶ هزار و ۴۶۶ مورد، خوزستان با ۵ هزار و ۱۶۶ مورد و مازندران با ۴ هزار و ۷۰۵ مورد» در صدر بیشترین ثبت نام شده‌ها در کل کشور قرار دارند.

۵ استان با کم‌ترین ثبت نام در «سجام»

از سویی دیگر بر اساس آمار‌های منتشر شده، ۵ استان «کهگیلویه و بویراحمد با ۵۴۴، خراسان جنوبی با ۶۲۵، چهارمحال و بختیاری با ۷۱۱، زنجان با ۷۴۳ و سمنان با ۷۶۵ مورد» در انتهای فهرست کم ترین ثبت نام شده‌ها در سامانه سجام در بین سایر استان‌ها قرار دارند.

گفتنی است سامانه سجام «سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان»، برای الکترونیک کردن و خودکار کردن فرآیند جمع آوری و مدیریت اطلاعات مشتریان است و عملیاتی شدن این سامانه باعث افزایش دقت، سرعت و بهره وری در زمینه جمع آوری اطلاعات و ارائه خدمات عمومی و مهم‌تر از همه، یکپارچگی سامانه‌های اطلاعاتی شده است.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید