پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانهاخبار روزپیشنهاد نماینده مجلس به دولت برای حمایت از بورس

پیشنهاد نماینده مجلس به دولت برای حمایت از بورس

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به لزوم پیش بینی پذیری بازار سرمایه و اقتصاد گفت: دولت برای حمایت از بورس نباید به افزایش و گسترش بازارهای رقیب اقدام کند.

به گزارش رتبه آنلاین، محسن زنگنه درباره پیش نیازهای ثبات بخشی به بازار سرمایه به رادیو گفت: قدم نخست پیش بینی پذیری بازار سرمایه و اقتصاد است البته ممکن است بازار در برخی مواقع منفی و در مواقع دیگر هم مثبت باشد اما در نهایت باید بر اساس یک ساز و کار و فرآیند و تحلیلی حرکت کند.

وی افزود: بازار سرمایه و کل اقتصاد باید سیاست ها و راهبردهای کلان داشته باشند. متاسفانه برخی راهبردها و سیاست های اقتصادی بطور شفاف و آشکار پیش روی فعالان اقتصادی نیست. سرمایه مانند آب زلالی است که در یک جوی به حرکت درآمده و هر جا که احساس کند راه را بهتر باز می کند مسیر را عوض خواهدکرد. سرمایه مردم هم دقیقاً جایی را انتخاب خواهد کرد که منافع بیشتری تأمین شود و ثبات هم باشد.

    این نماینده مجلس افزود: وقتی بازارهای رقیب با سود بسیار بالا تقویت می شود نباید توقع داشت بانک ها و هلدینگ ها و سرمایه گذاران، سرمایه را وارد بورس کنند. بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و مدیران بازار سرمایه باید اقتصاد را یک فرآیند به هم پیوسته ببینند نه اینکه برای حل یک مشکل، نرخ سود بین بانکی را افزایش دهند و گمان کنند این کار هیچ تأثیری بر بازار سرمایه نخواهد گذاشت.

    زنگنه گفت: تا زمانی که بازار اوراق بدهی و بازار بین بانکی مزایا و سودآوری برتر و ثابت تر و تضمین شده تری داشته باشد، طبیعتاً نمی توان انتظار داشت سرمایه ها به سمت بازار سرمایه حرکت کنند. سیاست های اقتصادی مانند ارز ۴۲۰۰ تومانی باید هر چه سریع تر مشخص شود. دولت برای حمایت از بازار سرمایه نباید به افزایش و گسترش بازارهای رقیب اقدام کند.

    منبع: بورس پرس
    اخبار مرتبط

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    بیشترین بازدید