دوشنبه 26 شهریور 1403
خانهاسلایدر اصلیآمریکا قفلی از برجام باز نکرد

آمریکا قفلی از برجام باز نکرد

مدیرعامل بانک صادرات گفت: موضع‌ موگیرینی مسئولیت سیاست خارجی اتحادیه اروپا نشانگر آن بود که خروج آمریکا تاثیری بر رفتار اروپایی‌ها نسبت به برجام نخواهد گذاشت.

به گزارش رتبه آنلاین، حجت‌الله صیدی مدیرعامل بانک صادرات در گفت‌وگو با الفباخبر، درخصوص خروج آمریکا از برجام اظهارکرد: موضع‌گیری‌های آمریکا از مدت‌ها قبل نسبت به خروج این کشور از برجام کاملا مشخص بود چراکه بارها در اعلام‌های رسمی و غیررسمی مسئولان این کشور مبنی بر خروج آنها از برجام سخن به میان آمده بود.

وی ادامه داد: بررسی شرایط بازار کشور حاکی از آن است که با خروج آمریکایی‌ها از توافق برجام، شاهد تاثیرگذاری منفی بر بورس و بانک‌های نباشیم زیرا تعامل دوطرفه‌ای بین دو کشور وجود ندارد.

مدیرعامل بانک صادرات در ارزیابی آینده نظام بانکی بین‌المللی کشور پس از خروج آمریکا و مشکل‌آفرینی آنها بر مسیر اقتصادی ایران تاکید کرد: بسیاری از سیستم‌های بانکی دنیا که در تعامل گسترده با اقتصاد آمریکا بودند، طی مدت زمان اجرای برجام چندان همکاری با بانک‌های ایرانی نداشتند و تمامی تعاملات و مراودات بانکی ایران با بانک‌های مستقلی بود که بر اساس پتانسیل بازار پول و سرمایه ایران اقدام به همکاری با بانک‌های داخلی داشتند.

صیدی با اشاره به موضع اتحادیه اروپا تصریح کرد: موضع‌ صریح و روشن خانم موگیرینی مسئولیت سیاست خارجی اتحادیه اروپا حاکی از آن است که خروج آمریکا از برجام تاثیری بر رفتار اروپایی‌ها نسبت به برجام نخواهد گذاشت و از سوی دیگر بنابه‌قول آقای روحانی رئیس‌جمهوری کشورمان، عضو اخلال‌گر 5+1 دیگر کنار رفته و ایران با دیگر اعضای این گروه در مسیر برجام حرکت خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: محدودیت بر سیستم دلار کماکان ادامه‌دار خواهد بود اما تمرکز بر یورو و سایر ارز نسبت به گذشته برای انجام تعاملات اقتصادی بیشتر خواهد شد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید