یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیآسیایی ها رکورددار سالمندان شاغل

آسیایی ها رکورددار سالمندان شاغل

کار کردن بعد از سن ۶۵ سال که در اغلب کشورهای دنیا سن بازنشستگی است ،برای برخی از مردم امری غیرعادی است ولی مطالعات نشان می‌دهد در برخی از کشورها مردم تمایلی برای بازنشستگی ندارند و از افزایش سن بازنشستگی هم استقبال می‌کنند.

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از  گزارش تازه سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی، نرخ اشتغال بعد از سن ۶۵ سالگی در کشورهای آسیایی بیش از دیگر کشورهای دنیا است. به تعبیر بهتر بیشترین شمار افراد سالمندی که برای تامین معاش نیاز به کار کردن دارند در آسیا بیش از اروپا و امریکا است و کشور اندونزی در قاره آسیا در این زمینه رکورددار است. طبق گزارش سال ۲۰۱۶ میلادی، ۵۰.۶ درصد از افراد ۶۵ تا ۶۹ سال در اندونزی شاغل هستند در حالیکه ۴۵ درصد از افراد سالمند در کره‌جنوبی و ۴۲.۸ درصد در  در ژاپن کار می‌کنند.

نکته جالب این است که بر خلاف اروپایی‌ها که تظاهرات اعتراضی گسترده‌ای را به دلیل افزایش سن بازنشستگی انجام دادند در آسیا مردم از سیاست افزایش سن بازنشستگی استقبال می‌کنند. آنها دلایل مختلفی را برای حمایت از این سیاست عنوان می‌کنند که از تمایل برای فعال باقی ماندن شروع می‌شود و تا تامین نیازهای مالی  خانواده ادامه دارد. البته به نظر می‌رسد آسیایی‌ها کار کردن را نمادی از شادابی و جوانی می‌دانند و تمایلی برای  پایان یافتن دوره کاری خود ندارند.

یکی دیگر از کشورهایی که  بیشترین شمار سالمندان شاغل را در خود جای داده است کشور نیوزیلند است. طبق گزارشهای موجود در سال قبل ۴۲.۶ درصد از افراد ۶۵ تا ۶۹ سال در این کشور مشغول به کار بودند  و دلیل این مساله هم عدم وجود قانون سن بازنشستگی در این کشور است. در نیوزیلند افراد تا هر سنی که تمایل داشته باشند می‌توانند کار کنند. آمار نشان می‌دهد ۲۵.۹ درصد از افراد سالمند در استرالیا، ۳۱ درصد  از کهنسالان در امریکا و ۲۱ درصد از افراد بالای ۶۵ سال در بریتانیا مشغول به کار هستند در حالیکه نرخ اشتغال افراد ۶۵تا ۶۹ سال  در کشورهای فرانسه و اسپانیا به  ترتیب برابر با ۶.۳ درصد و ۵.۳ درصد است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید