پنج‌شنبه 12 مهر 1403
خانهخبراقتصادیکمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان در تهران برگزار می شود

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان در تهران برگزار می شود

محمود واعظی ، رئیس دفتر رئیس جمهوری، از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان در اواخر دی ماه در تهران خبر داد و گفت: نزدیک به 40 درصد در روابط اقتصادی دو کشور توسعه داشتیم.

به گزارش رتبه آنلاین، محمود واعظی جمعه شب، در پایان یک سفر دو روزه به جمهوری آذربایجان به تشریح نتایج و دستاوردهای این سفر پرداخت و افزود: برای شرکت در اجلاس پایانی سال همبستگی اسلامی به باکو سفر کرده بودم اما دیدارهای جانبی که طی این دو روز داشتم، در واقع مروری کاملی بر روابط ایران و جمهوری آذربایجان بود.

وی با اشاره به دعوت رئیس جمهوری آذربایجان از آقای دکتر روحانی برای سفر به باکو ، ابراز امیدواری کرد که این سفر اوایل سال 1397 انجام گیرد.

واعظی گفت: در این سفر با رئیس جمهوری ، وزیر اقتصاد، وزیر ارتباطات و حمل و نقل و دبیر شورای امنیت ملی جمهوری آذربایجان دیدار و در خصوص مسائل مختلف تبادل نظر کردیم .

وی با بیان اینکه در این سفر مقدمات حضور دکتر روحانی به باکو فراهم شد، تصریح کرد : در این سفر راهکارهای توسعه همکاری های دو کشور، تقسیم کار و نقشه راه آینده ترسیم و یک سند همکاری نفتی بسیار مهم برای امضا آماده شد.

وی ابراز امیدواری کرد که خط آهن رشت – آستارا تا زمان سفر رئیس جمهوری به پایان برسد و پروژه هایی مانند کارخانه خودرو سازی آماده افتتاح شود.

واعظی گفت: در این سفر مذاکراتی هم برای اجرای پروژه های جدید مانند لاستیک سازی و احداث کارخانه اتوبوس سازی داشتیم.

همچنین درنشست با مقامات اقتصادی جمهوری آذربایجان برروی فعالیت در زمینه کشاورزی و همکاری های بانکی تاکید و مقرر شد، علاوه بر استفاده ارز ملی دو کشور در مبادلات تجاری، هم بین سه کشور ایران ، ترکیه و جمهوری آذربایجان از ارزهای ملی در تبادلات استفاده شود.

رئیس دفتر رئیس جمهوری کشورمان افزود: با وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان نیز موضوع تشکیل یک کمیسیون بررسی و قرار شد تا آخر امسال یک گروه از استارت آپ های ایران به آذربایجان بیایند و احتمالا استارت آپ های روسیه و ترکیه نیز به آنها بپیوندند.

واعظی در مورد ملاقاتش با دبیر شورای امنیت ملی کشور آذربایجان ، گفت : در این ملاقات در مورد مسائل منطقه ، سوریه و عراق یمن مسئله فلسطین و داعش و افراط گری در منطقه بحث شد.

منبع : اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید