سه‌شنبه 10 مهر 1403
خانهخبرکارتون و طنزشهروند-ساقه طلایی

شهروند-ساقه طلایی

ما واقعا چه چیزی از کانال‌های دیگر خبری کم داریم؟ این کانال‌ها در روزهای کم خبر (که هر روز بیشتر می‌شوند، چون چیزی که برای دیگران خبر است، برای ما خاطره است)

ما واقعا چه چیزی از کانال‌های دیگر خبری کم داریم؟ این کانال‌ها در روزهای کم خبر (که هر روز بیشتر می‌شوند، چون چیزی که برای دیگران خبر است، برای ما خاطره است) از هر 10 پستی که منتشر می‌کنند، سه تایش تبلیغ است، سه پیام هم قبل از هر تبلیغ، هشتگ #تبلیغات است، وسطش یک خبر هم منتشر می‌کنند و سه پست دیگر را هم به موضوعات زرد و الکی مثل «هفت راهکار برای بهتر ظرف شستن» یا «اگر پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید چند عضله درگیر می‌شود؟» اختصاص می‌دهند.

بنابراین امروز تصمیم گرفتیم به یکی از این اخبار زرد بپردازیم و شما را با حقایق الکی زندگی آشنا کنیم (تازه فردا هم کل ستون را با #تبلیغات پرمی‌کنیم).

ستون امروز را به عادات مخربی که عمر را کوتاه می‌کنند اختصاص می‌دهیم. اینکه اصلا ما با این وضع مالی و اعصاب نابود، چرا می‌خواهیم عمرمان طولانی باشد را خودمان هم نمی‌دانیم. ولی در صدر عادت‌هایی که عمر را کوتاه می‌کنند، زندگی در کلانشهرهاست.

یعنی اگر در اهواز زندگی کنید، بعد از چند سال دیگر نمی‌توانید وارد استخر شوید، چون ریه‌تان پر از شن شده و در آب فرو می‌روید. یا زندگی در اصفهان تمام آب وجود شما را می‌کشد و دیگر ساقه طلایی‌ای بیش نیستید. زندگی در مشهد هم کم‌کم شنوایی‌تان را از کار می‌اندازد، چون چیزی برای شنیدن وجود ندارد.

تهران هم که پکیج کامل همه خوبی‌هاست و اگر منقرض نشوید، در دو نسل چنان از نظر ژنتیکی می‌جهید که به موجودی کاملا ناشناخته تبدیل خواهید شد.

حالا نه که ستون جا نداشته باشد، ولی واقعا نیازی هست بقیه موارد کوتاه کننده عمر را هم بگوییم؟

 

قانون- مهرشاد مرتضوی

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید