پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیآلمانی‌ها و ایرانی‌ها، در صدر آمار گردشگران خارجی در ترکیه

آلمانی‌ها و ایرانی‌ها، در صدر آمار گردشگران خارجی در ترکیه

وزارت گردشگری ترکیه اعلام کرده که ایرانیان، رتبه دوم بیشترین گردشگر خارجی را در 9 ماه نخست سال 2019 دارند. گردشگران ایرانی با 687 هزار نفر در این جایگاه، پس از آلمان، قرار گرفتند.
به گزارش رتبه آنلاین از اتاق ایران، بر اساس گزارش سی‌ان‌ان ترک، آلمان با 858 هزار نفر مسافر، بیشترین گردشگرانی را دارد که طی سال 2019، وارد ترکیه شده‌اند. پس‌ازآن، ایرانیان باوجود چالش‌های اقتصادی که با آن روبرو بوده‌اند، بیشترین گردشگر خارجی را در ترکیه با 687 هزار نفر، پس از آلمان دارا هستند.

عراقی‌ها با 545 هزار نفر در جایگاه سوم قرار گرفتند و گردشگران روس با 512 هزار نفر چهارمین گردشگران خارجی استانبول در 9 ماهه سال 2019 بودند.

بر اساس این گزارش، 75 درصد هتل‌های شهر استانبول طی این مدت مسافر داشتند و بیش از 41 میلیون گردشگر خارجی وارد ترکیه شدند که درآمد 24 میلیارد دلاری را عاید ترکیه کرده است.

از آغاز سال 2019 تاکنون، آمار نشان می‌دهد که ورود گردشگر خارجی به استانبول در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش داشته و این شهر، 11 میلیون و 342 هزار و 822 گردشگر خارجی را پذیرا شده است.

بر اساس این گزارش، تعداد گردشگران چینی به استانبول به میزان 300 هزار نفر افزایش‌یافته و نشان از افزایش این آمار تا 11 درصد نسبت به سال گذشته است.

خرید ملک در ترکیه توسط ایرانی‌ها هم در سال‌های گذشته بسیار پررونق بوده است. تا جاییکه حسام عقبایی نایب‌رئیس اتحادیه مشاوران املاک سال گذشته اعلام کرد در سال ۹۷ میزان خرید ملک در این کشور توسط ایرانی‌ها به‌اندازه خرید ملک در ۱۰ سال گذشته بوده است.

بر مبنای گزارش مرکز آمار ترکیه، ایرانیان در چهار ماه ابتدایی سال ۲۰۱۹ کلاً هزار و 278 خانه در این کشور خریداری کرده‌اند که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۲.۵ برابر شده است.

شهروندان ایران بعد از عراق، دومین جایگاه را در میان خارجی‌هایی دارند که در ترکیه منزل مسکونی می‌خرند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید