پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبرورزشیکی‌روش: فینال جام ملت‌ها برای ما بازی با یمن است

کی‌روش: فینال جام ملت‌ها برای ما بازی با یمن است


سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید فینال جام ملت‌های آسیا برای او بازی با یمن است و بر خلاف چیزی که برخی از مردم فکر می‌کنند، این رقابت‌ها آسان نیست.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از سایت AFC، تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران باید از چندی دیگر کار خودش را در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ آغاز کند. ایران در این جام با تیم‌های عراق، ویتنام و یمن هم‌گروه شده است. ۴۳ سال از  آخرین قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا می‌گذرد و این بار شاگردان کی‌روش امیدوار هستند بتوانند در امارات قهرمان شوند.

کارلوس کی‌روش در گفت‌وگو با AFC، اظهار کرد: بازی اول ما بازی مهمی است. همیشه بازی‌های اول بازی‌های دشواری از آب درمی‌آیند. همه تیم‌ها با آرزو و جاه‌طلبی رقابت‌ها را شروع می‌کنند و به همین خاطر مسابقه نخست همیشه دشوار است. مهم است که بتوانیم بازی نخست را پیروز شویم. مانند همیشه شروع یک تورنمنت اهمیت زیادی دارد و ما باید بتوانیم برنده از زمین خارج شویم.

تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران تیم نخست آسیا در رده بندی باید برابر یمن تیم ۲۶ آسیا و ۱۳۵ جهان قرار گیرد. با این حال کارلوس کی‌روش نمی‌خواهد تیم یمن را دست کم بگیرد و معتقد است که بازیکنانش باید کاملا متمرکز باشند.

سرمربی پرتغالی اضافه کرد: من نتایج تیم‌های ملی فوتبال ایران در سطوح مختلف یعنی زیر ۱۷ سال  و زیر ۲۰ سال را بررسی کرده‌ام و متوجه شدم ایران هیچ وقت در مسابقات رسمی یمن را شکست نداده است. یمن بازی سخت و دشواری برای ما خواهد بود. وقتی بازی شروع شود، باید از تمام ناامیدی‌ها حول محور تیم رها شویم و به کسب پیروزی تمرکز کنیم. یازده بازیکن برابر حریف قرار می‌گیرند. این بازی مربوط به بازیکنان و مربیان می‌شود. شما نمی‌توانید بازی با یمن را شروع کنید و به فکر چیزهای دیگری در جام ملت‌ها باشید. ۹۰ دقیقه باید برای مردم کشورتان بازی کنید. ۹۰ دقیقه باید برای خوشحالی و افتخار  مردم ایران به رقابت بپردازید.

تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران  از سال ۱۹۷۶ تاکنون نتوانسته است قهرمان جام ملت‌های آسیا شود. حالا بعد از یک جام جهانی خوب ایران امیدوار به کسب این موفقیت تاریخی است.

کارلوس کی‌روش گفت: این که تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران پیشرفت خیلی خوبی از نظر نگرش، سازماندهی و نظم داشته، کاملا مشخص و شناخته شده است ولی بزرگ‌ترین اشتباهی که ممکن است رخ دهد این است که وقتی شما دوران خوبی را سپری می‌کنید برخی از مردم فکر می‌کنند که این کافی است و به چیز دیگری نیاز نداریم. این نگرش کامل اشتباه خواهد بود چون تیم‌هایی همچون قطر، عربستان و امارات ننشسته‌اند و ما را تماشا کنند،‌ بلکه سخت تلاش می‌کنند تا به موفقیت برسند. آنها پیشرفت ایران را می‌بینند و تلاش زیادی می‌کنند تا خودشان را به سطح ما برسانند. حتی تیم‌هایی مثل فلسطین و یمن . مردم فکر می‌کنند که جام ملت‌های آسیا آسان است ولی ویتنام در چند سال گذشته پیشرفت خیلی خوبی داشته و در حال‌ حاضر شرایط خوبی دارد. آنها اخیرا موفق شده‌اند قهرمان تورنمنت در جنوب شرق آسیا شوند. ما نباید سوار بر این موج شویم که جام ملت‌های آسیا برای ما آسان است، بلکه کاملا برعکس است. کسانی که می‌خواهند فکر کنند که در فوتبال این مسائل و بازی‌ها آسان است، فقط تلاش می‌کنند که امید ما را به خطر بیندازند. ما فروتن خواهیم بود و به تمام حریفانمان احترام خواهیم گذاشت و تلاش می‌کنیم بهترین عملکردمان را نشان دهیم.

سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در پایان صحبت‌های خود گفت: در چنین مسابقاتی فردایی وجود ندارد اگر ما حال را پیروز نشویم. در حال‌ حاضر فینال جام ملت‌های آسیا برای ما بازی با یمن است و به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنیم. وقتی بازی با یمن تمام شد به سراغ ویتنام خواهیم رفت و بعد از آن به عراق فکر می‌کنیم. در حال‌ حاضر می‌خواهم چنین نگرشی در تیم جا بیفتد تا بتوانیم تمام تلاش خودمان را برابر یمن در بازی نخست نشان دهیم. فعلا به چیز دیگری فکر نمی‌کنیم.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید