پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهاخبار روزگرانی لبنیات قبل از اعطای مجوز

گرانی لبنیات قبل از اعطای مجوز

بازهم رویه همیشگی؛ گرانی لبنیات قبل مجوز

صنایع لبنی مانند گذشته و قبل از آنکه مجوز بگیرند، قیمت محصولات‌شان را افزایش داده‌اند. در این میان از دستگاه‌های نظارتی که فقط اعلام کرده‌اند “افزایش قیمت‌ها تخلف است”، برای برخورد خبری نیست و صنایع قیمت‌هایشان را به حالت قبل برنگردانده‌اند.
به گزارش آریا بازار به نقل از ایسنا، کارخانه‌های تولیدکننده محصولات لبنی طی هفته‌های گذشته نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام کردند و به گفته رییس اتحادیه فروشندگان محصولات لبنی، برندهای مختلف تولیدکننده این محصولات، قیمت انواع لبنیات را 10 تا 15 درصد افزایش داده‌اند.
به گفته رجبی، قیمت کره 100 گرمی از 3500 به 4500 تومان افزایش یافته و پنیر 450 گرمی سفید نیز از 4200 به 4500 تومان و شیر کم چرب یک لیتری از 2500 به 2750 تومان افزایش قیمت داشته است.
در این باره نظر سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان را جویا شدیم که علیرضا رستمی – مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و موادغذایی این سازمان – به ایسنا گفت: لبنیات جزو کالاهای گروه یک و مشمول قیمت‌گذاری است و هیچ گونه مصوبه‌ای برای تغییر قیمت این محصولات ابلاغ نکرده‌ایم.
طبق اعلام این مسئول سازمان حمایت، افزایش قیمت محصولات لبنی طی روزهای گذشته بدون مجوز و غیرقانونی بوده و در این راستا با متخلفان برخورد کرده‌ایم.
اما با وجود این اظهارات و محرز شدن تخلف صنایع لبنی در خصوص افزایش بدون مجوز قیمت محصولات، نه تنها کارخانه‌ها قیمت‌های غیرقانونی خود را به حالت سابق باز نگردانده‌اند، بلکه در این زمینه از پاسخگویی و توضیح خودداری می‌کنند.
البته کارخانه‌های لبنی سابق بر این نیز همین رویه را داشته‌اند و ابتدا قیمت محصولات‌شان را بالا می‌بردند و پس از آن مجوزش را دریافت می‌کنند و تکرار تخلف آنها یعنی این‌که برخورد مناسبی با آنها طی ماه‌ها و سال‌های گذشته صورت نگرفته است.
همچنین باید یادآور شد که قیمت شیرخام به عنوان تشکیل دهنده 70 درصد از هزینه‌ تولید لبنیات ثبات بوده و تغییری نکرده است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید