چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
خانهخبرورزشیسرود لیگ قهرمانان دوباره در مستایا به گوش خواهد رسید

سرود لیگ قهرمانان دوباره در مستایا به گوش خواهد رسید

والنسیا دیشب با شکست رئال بتیس برابر اتلتیک بیلبائو صعودش به لیگ قهرمانان اروپا قطعی شد.

به‌ گزارش ‌رتبه آنلاین و ‌به نقل از آس، والنسیا دیشب (شنبه) در هفته‌ سی و ششم لالیگا در لحظات پایانی دروازه‌اش برابر ویارئال باز شد تا سه امتیاز دیگر از دست بدهد اما این تیم پس از پایان بازی جشن گرفت! شاگردان مارسلینو به لیگ قهرمانان صعود کردند و به همین خاطر سرود لیگ قهرمانان دوباره در مستایا به گوش خواهد رسید (ملودی رویای فوتبالیست‌ها).

جایگاه چهارم برای خفاش‌ها با شکست رئال بتیس مقابل اتلتیک بیلبائو در سن مامس تثبیت شد، رتبه‌ای که ۳۰ میلیون یورو ارزش دارد. بر این اساس والنسیا در سال پیش‌رو برای یازدهمین بار در لیگ قهرمانان اروپا (در فرمت جدیدش) حضور خواهد داشت البته با احتساب جام قهرمانان اروپا این عدد به ۱۲ می‌رسد.

قانون جدید یوفا در کسب سهمیه باعث شد حضور شاگردان مارسلینو در فصل آینده لیگ قهرمانان با وجود قرار گرفتن در رتبه چهارم تثبیت شود. والنسیا قرار نیست در پلی‌آف حضور داشته باشد.

خفاش‌ها سومین تیم ‌اسپانیایی هستند  که بیشترین حضور را در بهترین رقابت‌های باشگاهی داشتند. تنها بارسلونا و رئال مادرید بالاتر از این تیم قرار دارند. اتلتیکومادرید نیز حضورش در رقابت‌های فصل آینده را به تثبیت رساند و برای نهمین بار در این بازی‌ها شرکت خواهد کرد.

والنسیا در ۱۰ دوره‌ای که  در لیگ قهرمانان حضور داشت ۹۸ بازی انجام داد و توانست ۴۳ بازی را با پیروزی به پایان برساند، ۲۸ تساوی کسب کند. همچنین ۲۷ بار مغلوب شد. این تیم دو بار توانست به فینال صعود کند اما در هر دو بازی مغلوب رئال مادرید و بایرن مونیخ شد.

والنسیا در حالی توانست در این فصل  به لیگ قهرمانان صعود کند که در دو سال اخیر حتی نتوانسته بود به لیگ اروپا راه پیدا کند. آخرین بازی این تیم در رقابت‌های اروپایی به دسامبر سال ۲۰۱۵ برمی‌گردد که در لیگ قهرمانان برابر لیون قرار گرفت و در نخستین حضور گری نویل به عنوان سرمربی شکست خورد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید