چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

بهترین کارفرمایان جهان 2023

حتی با وجود اخراج های اخیر در مقیاس بزرگ، اکنون زمان خوبی برای جستجوی شغل جدید است. بسیاری از بخش ها در حال استخدام هستند و نرخ ترک کار بالاست. نتیجه نهایی: طبق تجزیه و تحلیل اخیر شرکت رابرت هاف، تعداد فرصت های شغلی در ایالات متحده تقریباً 2 به 1 از نامزدها بیشتر است. در ادامه به بررسی و لیست کردن بهترین کارفرمایان جهان 2023 میپردازیم.

در سطح جهانی، بازار کار می‌تواند در کشورهای مختلف بسیار متفاوت باشد. گزارش آینده مشاغل در سال 2023 از مجمع جهانی اقتصاد نشان می دهد که مشاغل در کشورهای با درآمد بالاتر نسبت به جاهای دیگر فراوان است. اما مشاغلی در همه جا، در اشکال و اندازه‌ها وجود دارد. همچنین با نقش‌های دوردست و ترکیبی‌تر که از راه‌های نوآورانه برای ارتباط تیم‌ها در سراسر جهان استفاده می‌کنند.

کاترین لندیس، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت مشاوره و مشاوره جهانی کاترین لندیس می گوید : «در طول همه گیری، مردم فقط سعی می کردند چراغ ها را روشن نگه دارند. فقط سعی می کردند آن را کارساز کنند. اکنون آنها کمی فضا و ظرفیت بیشتری برای تفکر گسترده‌تر دارند.»

روند بررسی :

برای شناسایی اینکه کدام شرکت‌ها کار هیجان‌انگیز و محیطی مثبت را ارائه می‌دهند، فوربس با شرکت تحقیقات بازار Statista همکاری کرد تا هفتمین فهرست سالانه ما از بهترین کارفرمایان جهان را ایجاد کند.

برای تعیین رتبه‌بندی، ما بیش از 170000 کارمند در بیش از 50 کشور را که برای شرکت‌ها و مؤسسات چند ملیتی کار می‌کنند، بررسی کردیم. از پاسخ دهندگان پرسیده شد که آیا شرکت خود را به خانواده یا دوستان خود توصیه می کنند؟

به کارفرمای خود بر اساس معیارهایی مانند استعدادیابی، گزینه های کار از راه دور، مزایای مرخصی والدین، تنوع، تعادل بین کار و زندگی و افتخار به محصول یا خدمات شرکت چه امتیازی میدهند؟ شرکت‌کنندگان همچنین می‌توانند شرکت‌ها را در صنایع و کشورهای خود رتبه‌بندی کنند.

پاسخ ها در یک سیستم امتیازدهی کدگذاری شدند. 700 شرکتی که بالاترین امتیاز را داشتند، در فهرست نهایی که در نهایت 43 کشور را در بر می گرفت، جای گرفتند. تعداد برگزیدگان بر اساس جمعیت کشور و شرکت های واجد شرایط متفاوت بود.

سامسونگ :

رتبه 1 تکراری سامسونگ ممکن است ارتباطی با محیط کار راحت آن داشته باشد که شامل کافه تریاها و سالن های ورزشی داخلی می شود. یک “آزمایشگاه خلاق” که به کارکنان اجازه می دهد تا ایده های خود را برای بررسی به اشتراک بگذارند و سپس از طریق تجاری سازی بخشی از فرآیند توسعه محصول باشند. و برنامه های آموزشی و تبادل استعداد که کارمندان را قادر می سازد بین دفتر مرکزی و شرکت های تابعه کره حرکت کنند. KH Na، رئیس شرکت‌های بزرگ سامسونگ، می‌گوید: «به ما کمک می‌کند شبکه جهانی را در بین کارمندان تقویت کنیم و از رشد کارمندان خود در سراسر جهان حمایت کنیم.»

مایکروسافت :

مایکروسافت همچنین ارزش رشد کارمندان با یکدیگر و حفظ ارتباط در سازمان چند ملیتی خود را تشخیص می دهد. کاتلین هوگان، مدیر ارشد مایکروسافت، می‌گوید یکی از راه‌های انجام این کار استفاده از تیم‌های مایکروسافت برای تسهیل همکاری بین تیمی است. و اگرچه ممکن است تعجب آور نباشد که این شرکت ابزارهای خود را برای کمک به آنها در کار به عنوان یک واحد منسجم اعتبار می دهد، معیارهای داخلی شرکت این موضوع را تأیید می کند. هوگان می‌گوید: «آخرین نظرسنجی مشارکت کارکنان مایکروسافت نشان داد که 93 درصد از کارمندان ما به توانایی خود برای کار با یکدیگر به عنوان یک تیم، بدون توجه به مکان، اطمینان دارند.

کاترین لندیس :

کاترین لندیس، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت مشاوره و مشاوره جهانی کاترین لندیس و استاد معاون رهبری در دانشگاه نیویورک، می گوید که اولویت دادن به کار گروهی برای کمک به پیشرفت کارکنان بسیار مهم است. او می‌گوید: گاهی اوقات اهمیت تیم در توسعه شخصی و در سطح سازمانی شرکت از بین می‌رود. اما روشن بودن در مورد اولویت‌های تیم، نقش همه در آن مأموریت و راه‌هایی که برای موفقیت با یکدیگر نیاز دارند، می‌تواند راه درازی داشته باشد.»

البته، زمانی که کارمندان نسبت به کاری که تولید می کنند احساس خوبی داشته باشند، کمک می کند. لندیس می‌گوید در چند سال اخیر به‌ویژه، «بسیاری از مردم می‌خواهند کارهایی انجام دهند که هدف و معنای بیشتری داشته باشد». در حالی که اشاره می‌کند که این مأموریت نباید «سکسی» یا جذاب باشد. یکی از کارهایی که من دوست دارم با مشتریانم انجام دهم این است که به آنها کمک کنم درباره هدف تیمشان و تأثیر آن بر مشتری فکر کنند. همچنین آن مشتری می تواند بخش حسابداری باشد. اما حتی اگر شخصی از بخش حسابداری وارد شود و بگوید «همه شما کار بزرگی انجام می‌دهید» به مردم این امکان را می‌دهد که بدانند کاری که انجام می‌دهند معنی دارد و روی کسی تأثیر می‌گذارد.»

گوگل :

در واقع، در طول جشن تولد 25 سالگی گوگل در ماه گذشته، این شرکت راه‌های منحصربه‌فردی پیدا کرد تا به کارمندان خود نشان دهد که کار شرکت در طول سال‌ها چقدر تاثیرگذار بوده است. Mencini از Google می‌گوید: گوگل جلسات و مهمانی‌های سراسر شرکت را در بیش از 100 مکان برگزار کرد که اعضای موسس شرکت را تشکیل می‌دادند. «که در پشت صحنه گزارش‌هایی از نحوه ساخت محصولاتی مانند GMail و Google Maps ارائه کردند که زندگی میلیاردها نفر را بهبود بخشیده است. این شرکت همچنین یک کمپین داخلی راه اندازی کرد که در آن کارمندان بیش از 40000 «گرم تشکر» را برای همکاران Google که وقت خود را در این شرکت اختصاص داده بودند ارسال کردند. این داستان‌های جهانی و شخصی بدون شک به کارمندان Google نشان داد که کار آنها بسیار ارزشمند است. این چیزی است که کارکنان هر شرکتی شایسته آن هستند.

منبع : forbes

همچنین بخوانید : بزرگترین کارفرما در صنعت تکنولوژی!

اخبار مرتبط

2 دیدگاه‌ها

  1. I loved even more than you will get done right here. The picture is nice, and your writing is stylish, but you seem to be rushing through it, and I think you should give it again soon. I’ll probably do that again and again if you protect this walk.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید