پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهاخبار روزهشدار جدی به بورس بازان!

هشدار جدی به بورس بازان!

سیف زاده اظهار کرد: بیان این نکته الزامی است که با توجه به رشد مجدد بورس، سرمایه‌گذاران حواسشان جمع باشد که برخی می‌خواهند سهام‌شان سیر سود داشته باشد، پس در نتیجه در محدوده آن سهام سرمایه‌گذاری نکنند. و در سهامی سرمایه‌گذاری کنند که در روزهای گذشته رشد زیادی را تجربه نکرده است و برآورد می‌شود که این سهم‌ها در بلند مدت به سوددهی معقول و خوب برسد.

در هفته گذشته شاخص کل بورس توانست به بالاترین حد خود در سال جاری برسد.

در روزهای گذشته تعداد صفوف خرید و فروش در بازار نسبتا متعادل‌تر از گذشته شد و در روز سه‌شنبه خالص خرید حقیقی در بورس به‌تنهایی از رقم ۴۷۲ میلیارد تومان گذشت.

    جریان ورود نقدینگی از سمت سهامداران حقیقی بازار با قوت بیشتری همچنان ادامه‌ دارد. در چند روز گذشته سیگنال‌های افزایش قیمت دلار توانست تاثیری هر چند کم را بر نمادهای دلار محور بازار بگذارد.

    شاخص کل در آخرین روز کاری هفته برای سومین روز متوالی صعود کرد اما تنها ۸۳۵ واحد رشد داشت و به رقم یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد رسید. شاخص کل نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۲۵ هزار و ۴۴ واحد بالا‌تر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس مثبت ۲ درصد شود. بازدهی هفته بورس نسبت به بازدهی مثبت ۳.۶ درصدی هفته پیش اندکی تنزل کرده است اما ثبت سومین هفته صعودی متوالی نشان از تداوم روند رو به رشد بورس پایتخت دارد، هرچند که از شتاب آن کاسته شده است.در هفته اخیر شاخص کل هم‌وزن نیز همانند شاخص کل در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه صعود کرد و در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۸ هزار و ۴۰۶ واحد بالا‌تر ایستاد و به رقم ۳۹۲ هزار و ۵۸۴ واحد رسید و بازدهی مثبت ۲.۲ درصدی را ثبت کرد، پیش‌بینی‌ها بر این است که بازار در هفته جاری همچنان روند روبه رشد خود را طی کند و کانال یک میلیون و سیصد برسد،

    محسن سیف زاده درباره روند بازار در هفته جاری اظهار کرد: با توجه به اینکه بازار سرمایه در دو‌ هفته گذشته در مسیر صعود قرار گفته و در حال رشد است، بنظر می‌رسد که در آغاز هفته جاری دچار یک اصلاح کوچک شود و شنبه را منفی آغاز کند اما باید بیان کرد که در ادامه هفته احتمالا شاهد رشد شاخص در سهم‌ های کوچک باشیم و در طول هفته شرایط بازار روبه بهبود بیشتر برود.

    وی ادامه داد: ضمن اینکه برخی از نمادهای بزرگ و شاخص ساز که در طول هفته‌های گذشته منفی یا خنثی بودند همانند گروه خودرویی، توانایی حرکت شاخص به سمت بالا را دارند و در اواخر هفته امکان رسیدن شاخص کل بازار سرمایه به کانال ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار وجود دارد. و با رسیدن شاخص به یک میلیون و سیصد باید انتظار مقاوت بازار در این شاخص را کشید.در کل انتظار این است که بازار با روند منفی هفته را آغاز کند و آخر هفته را مثبت و سبز به پایان ببرد

    این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: نکته دیگر که باید به آن توجه داشت این است نرخ دلار روز به روز در حال افزایش است و انتظار ایجاد تورم در حال افزایش است. به همین دلیل می‌توان انتظار داشت بازارسرمایه همانند گذشته با افزایش میزان ورود سرمایه و پول، نقدینگی‌اش افزایش پیدا کند و بر شاخص کل اثرگذاری مثبت داشته باشید.

    سیف زاده در پایان اظهار کرد: ضمن اینکه با افزایش تورم، سرمایه‌های به سمت بازارهای بورس، دلار و طلا سرازیز می‌شود که با توجه به اینکه میزان ریسک در بازار سرمایه به نسبت دو بازار دیگر کمتر است، امکان رشد این بازار وجود دارد. در آخر باید بیان این نکته الزامی است که با توجه به رشد مجدد بورس، سرمایه‌گذ

    اخبار مرتبط

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    بیشترین بازدید