پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانهاخبار روزپیش‌بینی بورس برای فردا دوشنبه ۷ تیر

پیش‌بینی بورس برای فردا دوشنبه ۷ تیر

بازار بورس در روزهای آینده روندی کند اما با تحرکات مثبت و صعودی را خواهد داشت و به نظر می‌رسد تا پایان هفته جاری شاخص کل به محدوده یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد برسد و در این محدوده تثبیت شود.

به گزارش رتبه انلاین از تازه‌نیوز، بازار سرمایه در روزهای گذشته با روندی مثبت به کار خود ادامه داد روز گذشته خبر افزایش سرمایه ۱۲۰۰ درصدی شستا مورد تایید قرار گرفت و حالا باید دید این اتفاق چه تاثیری بر روند بازار می‌گذارد؟

میثم مسلمان‌زاده، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در باره تاثیر افزایش سرمایه ۱۲۰۰ درصدی شستا بر روی بازار گفت: افزایش سرمایه شستا زودتر از اینها باید اجرایی می‌شد. وی در این مورد افزود: بازار سرمایه ما لیدر محور است و در هر مقطع زمانی گروه‌های مختلفی مثل خودرویی‌ها لیدر بازار بوده‌اند حالا هم به نظر می‌رسد با افزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، «شستا» این نقش را در بازار بازی کند.

وی در این باره می‌گوید: «شستا» و زیرمجموعه‌های آن هر کدام در بازار می‌توانند جداگانه لیدر بازار شوند و به طور کلی تجدید ارزیابی‌های صورت گرفته برای خود شستا و دیگر شرکت‌هایش می‌تواند مفید و موثر واقع شود.

مسلمان زاده در پاسخ به این سوال که شاخص به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد می‌رسد یا نه گفت: به نظر می‌رسد تا پایان هفته جاری شاخص کل به محدوده یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد برسد و در این محدوده تثبیت شود؛ اما رسیدن به محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد دور از انتظار نیست اما در این هفته احتمال رسیدن آن کم است.

این کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه همچنین گفت: در حال حاضر ورود نقدیتگی فقط در سهم‌های بزرگ بازار صورت گرفته و فضای شک و بی اعتمادی در بازار همچنان وجود دارد و نمادهای کوچک بازار روند نامطلوبی را می‌گذرانند. اما باید توجه کنیم که شاخصه‌های بنیادینی چون قیمت‌های جهانی که در وضعیت خوبی قرار گرفته‌اند یا تثبیت نرخ دلار در محدوده ۲۲ هزار تومان سیگنال‌های مثبتی را به بازار داده‌اند. وی افزود: سیگنال‌های مربوط به دولت و کسری بودجه اهمیت زیادی را دارد  از این جهت که دولت تا چه حد می‌تواند از بازار تامین مالی کند و  می‌تواند روند بازار را تغییر دهد.

مسلمان‌زاده پیش‌بینی کرد: بازار در روزهای آینده روندی کند اما با تحرکات مثبت و صعودی را خواهد داشت.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید