جمعه 10 فروردین 1403
خانهاخبار روزسنت 4 ماهه بورس شکسته شد

سنت 4 ماهه بورس شکسته شد

روز چهارشنبه بورس سنت شکنی کرد و برای دومین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد.

به گزارش رتبه آنلاین از  اقتصادنیوز، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با رشد 26 هزار و 94 واحدی به رقم یک میلیون و 213 هزار و 15 واحد رسید. رشد 26 هزار واحدی بیشترین میزان رشد شاخص کل در 18 روز کاری گذشته از 8 خرداد تا به امروز است.

همچنین شاخص کل فرابوس 187 واحد بالا آمد و به رقم 17 هزار و 616 واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با رشد 3 هزار و 686 واحدی در سطح 376 هزار و 873 واحدی ایستاد.صعود 3 هزار و 686 واحدی شاخص هم وزن بیشترین رشد این شاخص در 89 روز کاری گذشته از 19 بهمن سال 1399 به این سو است.

شکست سنت 4 ماهه

روز چهارشنبه بورس سنت شکنی کرد و برای دومین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 378 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد. برای اولین بار در 4 ماه گذشته از 25 بهمن سال 99 تا به امروز شاهد ورود پول حقیقی در دو روز متوالی هستیم. پس از 86 روز کاری این سنت بازار شکسته شد که نشان از بهبود وضعیت بازار سهام دارد.

در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به سهام فولاد (شرکت فولاد مبارکه) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 83 میلیارد تومان بود. پس از فولاد، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و وصندوق (سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

بورس

سهم‌های تاثیرگذار

امروز «فولاد»، «فملی» و «کگل» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند و سه نماد «رانفور»، «وسکرمان» و «وساخت» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خساپا صدرنشین است و ومدیر و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز چخزر، رافزا و کزغال پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌‌های سبز بازار

امروز قیمت سهام تمام نمادهای گروه‌ «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» (مثل وبانک، وصندوق، وامید، وغدیر و شستا) افزایش یافت و این گروه‌ یکپارچه سبزپوش شد. همچنین اغلب نمادهای گروه‌های «فلزات اساسی» (مثل فولاد، فملی، ذوب، کاوه، فخوز، فزرین، فرآور و کیمیا) و «استخراج کانه‌های فلزی» (مثل کگل، کگهر، کچاد، ومعادن، تاصیکو و کاما) افزایش قیمت داشتند.

افزایش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 9 هزار و 314 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌دوشنبه 2 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد 32 درصدی نسبت به روز قبل به رقم 6 هزار و 984 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در 63 روز کاری گذشته از 26 اسفند سال 99 تا به امروز است.

کاهش ارزش مازاد عرضه بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز سه‌شنبه 8 درصد کاهش یافت و در رقم 750 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 9 درصد کاهش یافت و هزار و 357 میلیارد تومان شد که کمترین رقم در 86 روز کاری گذشته از 25 بهمن سال 99 تاکنون است. بدین ترتیب ارزش مازاد عرضه بازار نیز به رقم 607 میلیارد تومان رسید که پائین‌ترین رقم در 88 روز کاری گذشته از 20 بهمن سال 99 به این سو است.

شرکت مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری (با نماد معاملاتی ومدیر) با صف‌ خرید 141 میلیارد تومانی برای پنجمین روز پیاپی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از ومدیر ، اخابر (شرکت مخابرات ایران) و برکت (داروسازی برکت) بیشترین صف خرید را داشت.

بیشترین صف فروش نیز به خزر (فنرسازی زر) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 63 میلیارد تومانی داشت. پس از خزر، غدام (خوراک دام پارس) و بکاب (صنایع جوشکاب یزد) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید