پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیپیش بینی بورس دو‌شنبه 31 خرداد/چشم انداز بورس نزولی شد

پیش بینی بورس دو‌شنبه 31 خرداد/چشم انداز بورس نزولی شد

روز گذشته ارزش مازاد عرضه بازار و میزان خروج پول حقیقی افزایش یافت. پیش بینی بورس امروز نشان می دهد چشم انداز بازار نزولی است.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصادنیوز، برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه 31 خرداد- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز یکشنبه شاخص کل بورس هزار و 689 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 163 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 913 واحد ریزش کرد و در رقم 369 هزار و 887 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 28 واحد نزول کرد و به رقم 17 هزار و 284 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 132 نماد رشد قیمت و 281 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 29 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 62 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت‌های دراوسازی برکت (برکت)، همکاران سیستم (سیستم) و لیزینگ کارآفرین (ولکار) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های پتروشیمی تندگویان (شگویا)، بیمه سامان (بساما) و صنعتی مینو (غصینو) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای دارو (داروپخش)، بکام (کارخانجات تولیدی شهید قندی) و خمهر (مهر کام پارس) در روز شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت پگاه آذربایجان شرقی (غپآذر)، کارخانجات تبرک (تبرک) و مواد اولیه دارویی البرز بالک (دبالک) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز یکشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز دوشنبه است. در پایان معاملات روز یکشنبه بازار با مازاد عرضه هزار و 291 میلیارد تومانی بسته شد.

پیش بینی بورس

افزایش ارزش صف‌های فروش

در پایان معاملات شنبه 140 نماد صف فروش و تنها 26 نماد صف خرید داشتند. ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز شنبه 39 درصد کاهش یافت و در رقم 287 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 15 درصد افزایش یافت و هزار و 578 میلیارد تومان شد.

بیشترین تقاضاها

در روز یکشنبه شرکت مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری (با نماد معاملاتی ومدیر) با صف‌ خرید 123 میلیارد تومانی برای دومین روز پیاپی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از ومدیر ، ولکار (لیزینگ کارآفرین) و شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) بیشترین صف خرید را داشت.  .

بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به سنیر (سیمان سفید نی‌ریز) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 64 میلیارد تومانی داشت. پس از سنیر، ثنوسا (نوسازی و ساختمان تهران) و خگستر (گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو) بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

پس از رشد شاخص‌های بازار سهام در روز شنبه، دیروز شاخص هم وزن و شاخص فرابورس نزول کردند و شاخص کل نیز رشد بسیار اندکی داشت. روند نزولی شاخص هم وزن و افت قیمت 62 درصد نمادهای بازار نشان می‌دهد که وضعیت کلیت بازار نزولی است.

به طور کلی روز گذشته سه روند منفی در معاملات بازار سهام دیده شد. رقم خروج پول حقیقی از بازار به 545 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز قبل هزار و 658 درصد رشد کرده که در واقع 514 میلیارد تومان بیشتر شده است. علاوه بر این در پایان معاملات دیروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز شنبه 39 درصد کاهش یافت و در رقم 287 میلیارد تومان ایستاد.

علاوه بر این ارزش مازاد عرضه بازار که 7 روز پیاپی روند صعودی داشت، 400 میلیارد تومان افزایش یافت و رشد 45 درصدی را ثبت کرد.

 افزایش رقم خروج پول حقیقی و رشد مازاد عرضه بازار دو نشانه منفی مهم برای فعالان بازار است. خصوصا اینکه قیمت دلار نیز در دو روز گذشته کاهش یافته و بار دیگر به کانال 23 هزار تومانی بازگشت، افت قیمت دلار می‌تواند علامتی نزولی برای بورس باشد. با توجه به اینکه همچنان سمت قرمزپوش بورس پرتعدادتر است و به نظر می‌رسد روند کلی بازار نزولی باشد.

پیش بینی بورس

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید