جمعه 31 فروردین 1403
خانهبازار پولی مالیپنج نشانه برای مثبت ماندن بورس

پنج نشانه برای مثبت ماندن بورس

امروز ۸ خرداد ۱۴۰۰ بورس عملکرد خیلی خوبی را داشت و شاخص کل رشد چشمگیری را تجربه کرد. آیا بورس مثبت باقی خواهد ماند؟

پنج نشانه برای مثبت ماندن بورس

به گزارش رتبه آنلاین، امروز ۸ خرداد ۱۴۰۰ بورس از ابتدای معاملات سبزپوش شد و رفته رفته بر تقاضا برای خرید نمادها افزوده شد. در سال جاری بورس چنین روز سبزی را تجربه نکرده بود.

بورس صعودی می ماند؟

با روند صعودی امروز بورس، حالا بسیاری از سهامداران این پرسش را مطرح می کنند که آیا دوران اصلاح بورس به پایان رسیده است؟ بورس روند مثبتی را خواهد داشت؟

    برای پاسخ به این پرسش کافی است برخی واقعیت های بازار امروز را بررسی کنیم. پنج نشانه از تداوم مثبت ماندن بازار در زیر ذکر شده است.

    بالاترین ارزش معاملات خرد در ۳۰ روز گذشته

    ارزش معاملات خرد (سهام+حق تقدم+صندوق‌های سهامی) امروز بازار مورخ ۸ خرداد ماه ۱۴۰۰، مبلغ ۴۶۷۵ میلیارد تومان بود.

    شاخص کل و شاخص کل هموزن هر دو مثبت

    شاخص کل با ۳۰۱۳۱ واحد افزایش معادل ۲.۷۲ درصد به یک میلیون و ۱۳۹ هزار و ۴۷۹ واحد و شاخص کل هم وزن با ۲۴۶۲ واحد افزایش معادل ۰.۶۴ درصد به ۳۸۵ هزار و ۳۱۶ واحد رسیدند. هر دو شاخص که یکی نشانگر نمادهای بزرگ و دیگری نشانگر نمادهای کوچک می باشند، مثبت هستند.

    رکورد خروج پول از صندوق های درآمد ثابت شکست!

    در تاریخ بازار سرمایه ایران تراز پول اشخاص حقیقی از اوراق درآمد ثابت به شدت امروز منفی نشده بود. امروز ۴۷۹ میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌ها با درآمد ثابت خارج شد.

    ورود پول حقیقی به بورس

    بعد از مدت‌ها خروج پول حقیقی از بازار امروز شاهد ورود پول حقیقی به بازار به میران ۴۸۰ میلیارد تومان بودیم. از بهمن ماه سال گذشته تاکنون شاهد ورود این حجم از پول حقیقی به بازار نبودیم.

    تعداد نمادها با صف خرید افزایش یافت

    در پایان معاملات امروز ۱۴۷ نماد با صف خرید به کار خود پایان دادند و با جمع آوری صف‌های فروش برخی از سهم‌های با سرمایه پایین تر، تعداد صف‌های فروش نیز به ۲۸۷ نماد کاهش یافت. تعداد نماد‌ها با صف خرید در هفته گذشته نهایتا ۲۰ نماد بود.

    با نشانه هایی که در بورس دیده می شود به نظر می رسد دوران اصلاح بورس به پایان رسیده است و می توان به روزهای آینده بورس در صورت تداوم جلب اعتماد حقیقی ها امیدوارتر از گذشته بود.

    منبع: نبض بورس
    اخبار مرتبط

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    بیشترین بازدید