پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیمعاملات مشکوک پرجمعیت ترین شرکت بورس

معاملات مشکوک پرجمعیت ترین شرکت بورس

در روز افت ۱۲ هزار و ۱۸۹ واحدی شاخص، پرجمعیت ترین شرکت بورس، پنج سهم سیمانی به همراه ۹ نماد دیگر ، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش رتبه آنلاین از بورس پرس، در جریان معاملات سومین روز کاری این هفته، بازار سهام با تداوم فشار فروش در معاملات اکثر نمادها آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با افت ۱۲ هزار و ۱۸۹ واحدی و عقب نشینی به کانال یک میلیون و ۹۵ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۲.۸ و ۳.۳ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات هم به گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، بانک صادرات، بانک ملت، سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان به همراه پالایشگاه تهران با داد و ستد ۴۳۶، ۳۱۸، ۲۹۵، ۲۶۵ و ۱۶۲ میلیون سهمی تعلق گرفت.

    در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۹ تا هفت برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

    در صدر این فهرست، سیمان بهبهان شرکت حاضر در بازار دوم بورس با افت ۳۸.۸ درصدی قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد ۸۵۰.۴ هزار سهمی شد.

    در ادامه هم شرکت های زرین معدن آسیا، داروسازی کوثر، فنرسازی خاور، سیمان ارومیه، فروسیلیس ایران، سرمایه گذاری صنعت بیمه، پارس مینو، سیمان بجنورد، مارگارین، سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران (پرجمعیت ترین شرکت بورس)، سیمان هگمتان، کابل سازی ایران، سیمان ساوه و بیمه تعاون مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

    حضور پنج سهم سیمانی، پرجمعیت ترین شرکت بورس به همراه ۹ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

    اخبار مرتبط

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    بیشترین بازدید