شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیاتریوم کالای دیجیتال بهتری نسبت به بیت کوین است

اتریوم کالای دیجیتال بهتری نسبت به بیت کوین است

به گزارش رتبه آنلاین به نقل کوین تلگراف از آسوات دامودران (Aswath Damodaran)، پروفسور امور مالی در دانشکده بیزینس دانشگاه نیویورک سیتی (NYU)، معتقد است که اتریوم نسبت به بیت‌ کوین شانس بهتری دارد تا به یک کالای دیجیتال باارزش تبدیل شود.

او در مصاحبه با CNBC گفت که در یک آینده احتمالی مبتنی بر بلاک چین، اتریوم نسبت به بیت‌ کوین پتانسیل بالاتری دارد. طبق اظهارات او، اتریوم در مقوله تجارت بر بستر بلاک‌ چین‌ها از بیت کوین پیشی می‌گیرد. وی عنوان کرد که رمز ارز پیشرو بازار تنها یک بازی سوداگرانه بوده است:

همه‌ی چیزی که خاطرخواهان بیت کوین در بازارگرمی‌هایشان می‌گویند این است که ببینید چقدر از بیت کوین پول در آورده‌ام! همش همین! آن‌ها هیچوقت در مورد مفهوم و ماهیت آن حرف نمی‌زنند!

رشد تراکنش‌ها بر بستر اتریوم

در واقع، بخش زیادی از امور مالی غیر متمرکز (دیفای) به عنوان یک بخش در حال ظهور از بازار، در شبکه اتریوم توسعه پیدا کرده است. طبق گزارشات وب‌سایت DappRadar، تا زمان نوشتن این خبر، کل ارزش قفل شده در پروتکل‌های دیفای مبتنی بر اتریوم بالای 65 میلیارد دلار است. اوایل ماه می، یونی سواپ، بزرگترین صرافی غیر متمرکز بر بستر Ethereum، با توجه به اختلاف حجم تراکنش‌های بیت‌ کوین و اتریوم، BTC را از نظر درآمدهای روزانه مغلوب کرد.

انتقاد دامودران از بیت کوین چیز جدیدی نیست؛ او در ماه می سال جاری میلادی نیز Bitcoin را یک ارز ناکارآمد خوانده بود. همچنین در اوت 2017، او که از سردمداران ارزش‌گذاری وال استریت شناخته می‌شود، رمز ارز BTC را به عنوان یک بازی قیمت‌‌گذاری بدون پایان خوب توصیف کرده بود.

تفاوت کالای دیجیتال از رمز ارز عادی

این استاد امور مالی همچنین خواستار طبقه‌بندی رمزارزها با ظرافت بیشتری شد تا تفاوت آن‌ها بهتر درک شود. او گفت:

من فکر می‌کنم باید رمز ارزهایی که سعی می‌کنند فقط  ارز باشند، آن‌هایی که سعی می کنند کالکتیبل باشند و آن‌هایی که در واقع کالای دیجیتال هستند را از هم متمایز کنیم.

همانطور که قبلا گزارش شده، بازار رمز ارزها در اواسط روند نزولی بزرگ خود قرار دارد و قیمت بیت‌ کوین در هشت روز گذشته بیش از 30 درصد افت کرده است. به کل سرمایه بازار نیز با کاهش بیش از 800 میلیارد دلار در همان مدت، خسارات زیادی وارد شده است.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید