پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیبورس در انتظار محرکی قوی

بورس در انتظار محرکی قوی

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اهداف می گوید: اجرایی شدن بسته ۷+۳ در بازار سرمایه می تواند نقدینگی های پارک شده را به این بازار برگرداند. البته نباید منتظر این تاثیرگذاری در کوتاه مدت باشیم.

مصطفی امید قائمی به بسته پیشنهادی سازمان بورس که در جهت تقویت بازار ارائه شده اشاره کرد و گفت: بازار با اجرایی شدن این بسته به مرور زمان تغییر رویه می دهد، اما اغلب راهکارهایی که در این بسته پیشنهاد شده برنامه های میان مدت و بلند مدت است و نباید انتظار داشت که در کوتاه مدت تاثیر قوی در بازار بگذارد.

وی افزود: این بسته تمام نیاز بازار را پوشش نمی دهد اما تا حدی می تواند مشکل گشا باشد و حرکتی است که کمک می کند تا بورس وضعیت بهتری پیدا کند.

    امیدقائمی در ادامه در خصوص رویدادهای سیاسی و تاثیر آنها بر روند بازار بیان کرد: رکود بازار طی ماه های اخیر موجب شد تا تعداد قابل توجهی از سهامداران از بازار خارج شوند، پس خروج نقدینگی هم عاملی در تشدید رکود بازار شده است به گونه ای که اخبار مثبتی که به گوش می رسد هم نتوانسته تاثیری در قیمت سهم های صنایع مرتبط داشته باشد.

    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اهداف ادامه داد: این رفتار بازار یعنی یک محرک قوی برای بازگشت بازار به روال منطقی نیاز است که شاید انتخابات ریاست جمهوری و مذکرات وین از جمله محرک های لازم برای ورود پول های پارک شده به بازار باشد.

    امید قائمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا معاملات بازار روی صنعت خاصی انجام می شود یا خیر؟ گفت: اینکه بگوییم فعلا صنعت برتری در بازار وجود دارد خیر، اغلب گروه ها قیمت سهمشان ارزنده است و قیمت محصولات پایه نیز رشد قابل توجهی داشته است؛ به همین دلیل قیمت سهام شرکت های تولید کننده در ارزنده ترین حالت ممکن است وآینده روشنی دارند

    منبع: سنا
    اخبار مرتبط

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    بیشترین بازدید