جمعه 10 فروردین 1403
خانهاخبار روزصدرنشینان بورس امروز؛ فملی، فولاد و ذوب‌آهن

صدرنشینان بورس امروز؛ فملی، فولاد و ذوب‌آهن

نمادهای فملی، فولاد و ذوب آهن علاوه بر اینکه بیشترین ارقام ورود پول حقیقی را به خود اختصاص دادند، بیشترین تقاضای حقیقی و بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشتند.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با رشد 5 هزار و 572 واحدی به رقم یک میلیون و 157 هزار و 469 واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز 2 هزار و 329 واحد پائین آمد و در سطح 418 هزار و 488 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 38 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 268 واحد رسید.

بزرگان بورس

امروز «فملی»، «فولاد» و «شستا» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و شپنا و فملی در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز ذوب، آریا و دماوند پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

نمادهای فملی، فولاد و ذوب آهن علاوه بر اینکه بیشترین ارقام ورود پول حقیقی را به خود اختصاص دادند، بیشترین تقاضای حقیقی و بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشتند.

گروه‌های سبز بازار

در معاملات امروز قیمت سهام اغلب شرکت‌های گروه‌های فلزات اساسی (مانند فملی، فولاد و ذوب)، محصولات شیمیایی (مانند  شگویا، فارس و پترول)، بانک‌ها و موسسات اعتباری (مانند وتجارت، وپاسار و وبصادر) و فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای (مانند شپنا، شتران، شبریز و شبندر) افزایش یافت.

بورس

افت شدید خروج پول حقیقی

در روز ‌دوشنبه برای هجدهمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم و ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار با افت 89 درصدی به 77 میلیارد تومان افزایش یافت که کمترین میزان در 30 روز کاری گذشته از 8 فروردین ماه به این سو است.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام خساپا (سایپا) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 53 میلیارد تومان بود. پس از خساپا ، برکت (داروسازی برکت) و فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

رشد ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 16 هزار و 995 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌یکشنبه 144 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد 96 درصدی نسبت به روز گذشته به رقم 3 هزار و 873 میلیارد تومان رسید.

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز گذشته 635 درصد افزایش یافت و در رقم 103 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 14 درصد کاهش یافت و 3 هزار و 730 میلیارد تومان شد.

شرکت ذوب آهن اصفهان (با نماد معاملاتی ذوب) با صف‌ خرید 23 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از ذوب، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و پترول (پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان) بیشترین صف خرید را داشت.

بیشترین صف فروش نیز به سمگا (سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی)  تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 109 میلیارد تومانی داشت. پس از سمگا، غصینو (صنعتی مینو) و بنو (بیمه تجارت نو) بیشترین صف فروش را داشتند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید