جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیپای سازمان مالیاتی به ماجرای اختلافی صندوق توسعه و بورس باز شد

پای سازمان مالیاتی به ماجرای اختلافی صندوق توسعه و بورس باز شد

ماجرای تخصیص یک درصد ازمنابع صندوق توسعه به بازار سهام همچنان مبهم است. از یک طرف صندوق اعلام کرده معادل ریالی یک درصد از منابع از طریق مطالبات از سازمان مالیاتی پرداخت می‌شود و از سوی دیگر، ماجرای تعلل بانک مرکزی در تعسیر منابع ارزی بحث برانگیز شد.

به گزارس رتبه آنلاین از خبرگزاری تسنیم،‌ صندوق توسعه ملی اخیرا اعلام کرده است، روز   28 فروردین 1400 نیز در جلسه ای با هماهنگی فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی و با حضور اکثریت اعضای هیات عامل صندوق توسعه ملی، در محل سازمان بورس اوراق بهادار برگزار و مقرر شد؛ از محل مطالبات صندوق توسعه ملی از سازمان امور مالیاتی، مبلغ 5 هزار و 100 میلیارد تومان برای کمک به سازمان بورس و اوراق بهادار در صندوق “تثبیت بازار سرمایه” سپرده گذاری شود که بلافاصله نامه ی مربوطه به رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ و رونوشت آن به افراد ذی مدخل از جمله رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و جناب آقای  دژپسند وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی ارسال گردید.

چند روز قبل، محسن علیزاده عضو شورای عالی بورس گفته بود، طبق قانون هر ساله باید یک درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی به بازار بورس تخصیص یابد و بانک مرکزی مسئول تخصیص این منابع است. با توجه به اینکه تخصیص یک درصد از صندوق توسعه ملی به بورس، مصوبه مجلس است ما قصد داریم تا طبق ماده 234 قانون آیین نامه داخلی مجلس کسانی که از اجرای این مصوبه خودداری کنند را به قوه قضاییه معرفی کنیم.

البته این در حالی است که صندوق توسعه ملی اعلام کرده بود 200 میلیون دلار از منابع این صندوق برای کمک به بازار سهام بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه تخصیص داده خواهد شد. طبق اعلان صندوق توسعه ملی، در تاریخ ١٣٩٩/٧/٢مصوبه شورای عالی امنیت ملی، در خصوص تخصیص منابع به سازمان بورس و اوراق بهادار در هیئت امناء صندوق توسعه ملی مطرح و مقرر شد که این مصوبه در هیئت عامل این صندوق مطرح و به بانک مرکزی ابلاغ شود. در تاریخ ١٣٩٩/٧/٣نیز جلسه هیئت عامل صندوق که به صورت فوق‌العاده تشکیل شد، اختصاص منابع مورد نظر شورای عالی امنیت ملی برای بورس مصوب و به بانک مرکزی ابلاغ شد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید