جمعه 10 فروردین 1403
خانهاخبار روزبنیانگذار یک شرکت رمز ارز در ترکیه فرار کرد

بنیانگذار یک شرکت رمز ارز در ترکیه فرار کرد

فاروق فاتح اوزر مدیر یکی از بزرگ ترین صرافی های مستقر در ترکیه، با دو میلیارد دلار از پول های مشتریان به آلبانی گریخته است.

​به گزارش رتبه آنلاین به نقل از ایسنا، در اتفاقی بی سابقه در عرصه ارزهای دیجیتالی، یکی از بزرگ ترین صرافی های مستقر در ترکیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد با هدف رسیدگی به اتفاقات غیرعادی رخ داده در حساب های شرکت، کلیه فعالیت هایش را به حال تعلیق درآورده و حساب مشتریانش را موقتا می بندد. طبق اعلام رسانه های ترک، فاروق فاتح اوزر- مدیر صرافی تودکس- با دو میلیارد دلار از پول های مشتریان این صرافی به آلبانی گریخته است.

به گزارش سی ان بی سی، به گفته وکیل شاکیان این پرونده، تودکس بیش از ۴۰۰ هزار مشتری داشته که از بین آن ها ۳۹۰ هزار حساب فعال بوده است. مقامات ترک برای اوزر علان قرمز بین المللی صادر کرده اند و پلیس نیز تاکنون ۶۲ نفر را در این رابطه با این پرونده در هشت شهر ترکیه بازداشت کرده است.

با توجه به کاهش شدید ارز لیر در سال های اخیر، برخی از شهروندان این کشور برای حفظ ارزش پس انداز خود اقدام به سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتالی کرده اند. بانک مرکزی ترکیه این ماه هرگونه استفاده از ارزهای دیجیتالی به عنوان ابزاری برای پرداخت خرید کالا و خدمات را ممنوع کرده بود.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید