جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیافزایش تقاضا هم بورس را مثبت نکرد

افزایش تقاضا هم بورس را مثبت نکرد

بورس نمایه

بازار سهام در جریات معاملات امروز روند نزولی را ادامه داد، اما تا حدودی با برخی از تحرکات مثبتی همراه بود اما نتوانست جلوی نزول شاخص را بگیرد.

به گزارش رتبه آنلاین از تجارت‌نیوز، بازار سهام در جریان معاملات امروز (۲۳ فروردین) با روند نزولی همراه بود. با توجه به پیش‌بینی‌های برخی از کارشناسان درباره روند تعادلی-صعودی بازار در معاملات امروز، تحرکات مثبتی در بازار دیده شد و روند افت شاخص را کاهش داد.

برخی از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند یک سری حمایت‌هایی از بازار در معاملات امروز صورت گرفت که باعث کاهش سرعت روند نزولی بازار شد. روند منفی شاخص ادامه دارد و باعث شده است سهامداران زیادی در بازار تنها به فکر خروج سرمایه خود باشند.

بسیاری از کارشناسان شرایط بازار را در شرایطی می‌دانند که از منطق خاصی پیروی نمی‌کند و تنها برخی از هیجانات و حمایت‌های نسبی حقوقی‌ها در بازار موجب تحرکات نسبی در بازار می‌شود.

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه معتقد است در حالت کلی سیگنال مثبتی برای بازگشت بازار وجود ندارد. بازار را در شرایطی می‌داند که در بهترین حالت در یک حالت تعادلی قرار بگیرد و با یک روند تعادلی-صعودی رفته رفته از این روند نزولی شاخص فاصله بکیرد.

برخی دیگر از کارشناسان شرایط بازار را به گونه‌ای تعریف می‌کنند که هیچ نظر قطعی درباره شرایط بازار نمی‌دهند و معتقدند صحبت کردن درباره شرایط بازار با توجه به جوی که در آن حاکم است، حساب و منطق درستی ندارد.

بازار امروز در شرایطی روند نزولی را طی کرده است که همچنان تعداد زیادی از نمادها قفل در صف فروش هستند. افزایش نسبی تقاضا در برخی از نمادهای بزرگ و کوچک، موجب شده است تا روند کاهش بازار همچون روزهای گذشته با یک شیب تند همراه نباشد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید