جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیخودکشی از ترس مرگ!

خودکشی از ترس مرگ!

بازار سرمایه مصون در برابر برجام

مدیرعامل کارگزاری بانک سپه گفت: پیش بینی‌ها شتاب زده و هیجان زده است، به نظر نمی‌رسد برجام خطری برای بازار سرمایه داشته باشد.

به گزارش رتبه آنلاین، عظیم ثابت در گفت‌وگو با بورس نیوز با بیان اینکه مقداری در بازار هیجان کاذب ایجاد شده است، اظهار کرد: هم از نظر زمانی و هم از نظر قیمتی اصلاح‌های قابل توجهی صورت گرفته است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: چند دستگی که بواسطه برجام، کاهش قیمت دلار و انتخابات ایجاد شده موجب سردرگمی بازار شده است.

وی با بیان اینکه از نظر عملیاتی شرکت‌ها گزارش‌های خوبی ارائه کردند و فصل برگزاری مجامع است، گفت: به نظر نمی‌رسد برجام به زودی به سرانجام رسیده و در این دولت به جمع بندی خاصی برسد.

ثابت بیان کرد: پیش بینی‌ها شتاب زده و هیجان زده است، به نظر نمی‌رسد برجام خطری برای بازار سرمایه داشته باشد.

مدیرعامل کارگزاری بانک سپه خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت بازارگردان‌ها در سال گذشته در حال حاضر منابع آن‌ها به اتمام رسیده و باید نقدینگی آن‌ها تامین شود و به آرامی با ورود نقدینگی وضعیت خوب خواهد شد و جای نگرانی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: نگرانی‌هایی درباره دامنه نوسان نامتقارن وجود داشت که موجب عدم انگیزه خریدارن شده که با هماهنگی‌های بهتر، بازار می‌تواند با اُفت و خیز‌های ملایم‌تر روند بهتری داشته باشد.

کارشناس بازار سرمایه درباره کنترل هیجان منفی بازار تاکید کرد: در فضای عدم اطمینان محیطی این گونه تنش‌ها ایجاد می‌شود که باید بتوانیم زمان را مدیریت کنیم.

ثابت ادامه داد: در محدوده زمانی فعلی با چند فاکتور مانند انتخابات مواجه هستیم که غیر قابل پیش بینی است و مشخص نیست چه دولتی در آینده فعالیت خواهد کرد و چه رویکردی درباره با مسائل اقتصادی و سیاست خارجی خواهد داشت و همین مسئله به نوعی نا اطمینانی ایجاد می‌کند.

مدیرعامل کارگزاری بانک سپه افزود: همچنین برجام و اثراتی که می‌تواند روی ارز‌های خارجی داشته باشد نیز اثرگذار است.

وی با بیان اینکه باید دید سرمایه گذاری را اصلاح کنیم، بازار سرمایه کوتاه مدت نیست، گفت: بازار سرمایه‌ای که می‌تواند در بلندمدت بازدهی‌های خوبی داشته باشد نباید وابسته به رویکرد‌های کوتاه مدت باشد.

کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه عجله در سرمایه گذاری جایی ندارد تصریح کرد: افراد با مطالعه وارد بازار شوند و بدانند فعالیت در بازار سرمایه در بلندمدت همراه با موفقیت است.

ثابت تاکید کرد: سرمایه گذاران انتظاری که در سال ۹۹ از بازار داشتند را تعدیل کنند قطعا این انتظارات تحقق پیدا نخواهد کرد.

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید