جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیبورس هت تریک کرد/ روز رونق فرابورس +اینفو

بورس هت تریک کرد/ روز رونق فرابورس +اینفو

در معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بورس برای سومین روز پیاپی رشد کرد.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با رشد 9 هزار و 66 واحدی به رقم یک میلیون و 254 هزار و 836 واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز 545 واحد بالا آمد و در سطح 434 هزار و 836 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس 198 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 470 واحد رسید.

بورس

سهم‌های تاثیرگذار

«فارس»، «تاپیکو» و «کچاد» نمادهای بزرگ و شاخص ساز بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس برکت صدرنشین است و غزر و اپال در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، چخزر و کزغال پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌ سبز بازار

در روزی که تعداد نمادهای سبزرنگ کمتر از قرمزپوشان بازار بود، اغلب نمادهای گروه‌های «محصولات شیمیایی» رشد قیمت داشتند. 5 شرکت‌ پتروشیمی گروه «محصولات شیمیایی» رشد 6 درصدی داشتند. پترول، فارس، مارون، شگویا و جم پیلن رشد قیمت 6 درصدی داشتند و از عوامل اصلی صعود شاخص‌های بازار سهام در معاملات روز دوشنبه بودند. همچنین دیگر نمادهای این صنعت مثل شبصیر، تاپیکو، شپاکسا، شلعاب، شیران، آریا، جم، بوعلی، زاگرس و نوری افزایش قیمت داشتند.

رشد ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 50 هزار و 203 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌یکشنبه 150 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز 2 درصد کاهش یافت و به رقم 6 هزار و 320 میلیارد تومان رسید. نکته جالب توجه این که بیش از 41 هزار میلیارد تومان از معاملات بازار به اوراق مشارکت تعلق داشت که حدود 80 درصد کل معاملات بازار را تشکیل می‌دهد.

رشد ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز یکشنبه 229 درصد افزایش یافت و به رقم 168 میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز 11 درصد کاهش یافت و 2 هزار و 547 میلیارد تومان ش

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید