جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیبورس بازان بخوانند / احتمال بازدهی مثبت این نمادها

بورس بازان بخوانند / احتمال بازدهی مثبت این نمادها

با توجه به حمایت حقوقی‌ها از نمادهای بزرگ، صعود شاخص در معاملات روز گذشته در جریان معاملات امروز هم ادامه دارد و کارشناسان معتقدند روند بازار به سمت عبور از کانال یک میلیون و ۲۷۰ هزار حرکت کرده است.

به گزارش رتبه آنلاین از مشرق، شاخص بازار سرمایه در جریان معاملات امروز (۲۴ اسفند) با حمایت حقوقی‌ها از نمادهای بزرگ روند صعودی خود را ادامه داد. با گذشت حدود ۲ ساعت از شروع معاملات، شاخص کل حدود ۱۵ هزار واحد رشد کرده است. با این وجود بسیاری از نمادهای کوچک قفل در صف فروش هستند.

کارشناسان عقیده دارند بازار با توجه به شرایطی که دارد روند فرسایشی خود را ادامه می‌دهد و با توجه به قفل بودن بسیاری از نمادها در صف فروش، تنها صعود شاخص موجب برگشت روند تعادلی بازار نمی‌شود.

کامران قزل‌گل، کارشناس بازار سرمایه درباره افت قیمت‌ها توضیح داد و گفت: قیمت‌ها به حداقل خود رسیده است و این ثبت تقاضا قابل پیش‌بینی بود و حتی انتظار می‌رفت زودتر از هفته پایانی حجم تقاضا افزایش پیدا کند.

قزل‌گل درباره سیاست‌گذاری‌های اشتباه در چند وقت اخیر گفت و ادامه داد: در چند وقت اخیر اعمال سیاست‌های اشتباهی همچون فروش اوراق از سوی دولت در بازاری که به تزریق نقدینگی نیاز دارد موجب افزایش روند فرسایشی در بازار شد. بازار در شرایطی بود که نیاز تزریق پول داشت اما دولت بجای تزریق نقدینگی به فروش اوراق پرداخت و بازگشت بازار به روند تعادلی را به تاخیر انداخت.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مقطعی بودن صعود شاخص اظهار کرد: روند شاخص در این هفته به صورت نوسانی ادامه دارد. با توجه به این نکته که بیش از ۲۰۰ نماد قفل در صف فروش هستند و حمایتی از آن‌ها دیده نمی‌شود، روند شاخص نوسانی است.

کامران قزل‌گل در پایان گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های موجود درباره روند قیمت دلار در سال آینده، احتمال دارد برخی از نمادهای غیر دلاری در کوتاه مدت بازدهی مثبتی داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید