جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیبورس چه زمانی متعادل می‌شود؟

بورس چه زمانی متعادل می‌شود؟

فشار فروش با شروع معاملات امروز بازار سهام زیاد شد و شاخص کل تحت تاثیر عرضه زیاد روندی نزولی پیدا کرد اما تحرکات مثبت در برخی نمادها قابل مشاهده است. حالا سئوال اینجاست که با وجود حمایت از بازار سهام چرا بورس روندی نزولی دارد؟

به گزارش رتبه آنلاین از تجارت نیوز، فشار فروش با شروع معاملات امروز بازار سهام زیاد شد و شاخص کل تحت تاثیر عرضه زیاد روندی نزولی پیدا کرد اما تحرکات مثبت در برخی نمادها قابل مشاهده است. حالا سئوال اینجاست که با وجود حمایت از بازار سهام چرا بورس روندی نزولی دارد؟

در جریان جلسه دیروز مجلس قرار شد ایران پنجم اسفند از پروتکل‌های الحاقی خارج شود اما از طرفی نیز مدیرکل اژانس  بین‌المللی انرژی اتمی در حساب کاربری خود از ادامه نظارت‌های سازمان بر تاسیسات هسته ایران خبر داد و کارشناسان عقیده دارند بورس به نوعی منتظر مشخص شدن تکلیف پروتکل‌های الحاقی است. از طرفی مجلس لایحه تحقیق و تفحص از بازار سهام را نیز تصویب کرد و این موضوع نیز موج انتقاد فعالان بازار سهام را به دنبال داشت. همچنین قیمت‌های جهانی نیز افزایش چشم‌گیری داشته اما بازار سهام به افزایش قیمت‌های جهانی واکنشی نشان نداده است

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با زمان بازگشت تعادل به بازار سهام گفت: صف‌های فروش سنگین امروز نتیجه جلسات دیروز و امروز مجلس در رابطه با تحقیق و تفحص از بورس و پروتکل‌های الحاقی است و به نوعی این صف‌های فروش واکنش مقطعی بازار سهام به همین جلسات است و به نظرم در جریان معاملات فردا و پس‌فردا که تکلیف پروتکل‌هی الحاقی مشخص می‌شود و بعد از مشخص شدن نتیجه فشار فروش کاهش پیدا خواهد کرد و بورس به حالت تعادلی بازمی‌گردد.

البته کارشناسان عقیده دارند مشکل اصلی بورس در شرایط حال حاضر کمبود نقدینگی و خریدار موثر است و همین موضوع باعث شده است تا فشار عرضه بیشتر شود و بازار سهام نیز به دلیل دامنه نوسان نامتقارن و مشکل نقدینگی دچار افت شاخص شود.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید