پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهاخبار روزاوضاع بورس خوب نیست

اوضاع بورس خوب نیست

اوضاع بورس خوب نیست

وضعیت رکودی بازار سهام امروز بدتر شده است. به طوری که شاخص‌ها هر دو منفی‌های خفیفی را تجربه می‌کنند. به نظر می‌رسد به واسطه دامنه نامتقارن که در سمت منفی تنها ۲ درصد اجازه افت می‌دهد و حجم معاملات بسیار کم که باعث شده اغلب نمادها حجم مبنا را پر نکنند، باعث شده تا شاخص‌ها نماگر چندان دقیقی از وضعیت رکودی بازار سهام نباشند.

ارزش معاملات خرد به شکل کم سابقه‌ای افت داشته است. به طوری که تا ساعت ۱۰: ۱۵ کل ارزش معاملات خرد بازار سهام تنها ۱۷۴۰ میلیارد تومان بوده است. فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و سیمانی‌ها تا الان پرمعامله‌ترین صنایع بازار بوده‌اند. در بین نمادها هم سپیدار و فملی بیش از همه معامله شده‌اند.

حقیقی‌ها امروز هم طبق روزهای اخیر فروشنده‌اند و تا اینجای کار ۴۶۰ میلیارد تومان خروج پول حقیقی را شاهدیم.

    تغییرات تعداد و ارزش صف های خرید و فروش بورس امروز

    نکته مهم بازار امروز اما اوج‌گیری کم سابقه صف‌های فروش است. به طوری که تا اینجای کار بیش از ۷۵ درصد نمادها با صف مواجه‌اند. ارزش این صف‌های فروش به رقم کم‌سابقه ۶۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است. در سمت مقابل هم تنها ۴ درصد نمادها صف خرید‌هایی با مجموع ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان دارند.

    فملی که دیروز به واسطه جهش قیمت مس در بازار جهانی وضعیت جالب توجهی داشت و صف خرید را هم تجربه کرد، امروز با صف فروش سنگین مواجه شده است. خودرو و خساپا از دیروز هم معاملات رکودی‌تری دارند و عملا معامله نمی‌شوند.

     

    اخبار مرتبط

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    بیشترین بازدید