جمعه 10 فروردین 1403
خانهاخبار روزپرونده ۱۸۹۱ مدیر بورسی در کمیته تخلفات ، سلب صلاحیت ۲۲۰ نفر...

پرونده ۱۸۹۱ مدیر بورسی در کمیته تخلفات ، سلب صلاحیت ۲۲۰ نفر و…

معاون حقوقی سازمان بورس با اعلام بررسی پرونده هزار و ۸۹۱ مدیر در کمیته تخلفاتی از سلب صلاحیت ۲۲۰ مدیر و دریافت حکم قوه قضائیه ۱۲۰ نفر و بررسی ۲۰۰ پرونده دیگر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رتبه آنلاین و به نقل از  بورس پرس، جعفر جمالی در رابطه با پیگیری چند پرونده متخلفان بورسی از سوی پلیس امنیت از امضا تفاهم نامه‌ همکاری با پلیس امنیت خبر داد و به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از جمله دلایل تشکیل پرونده‌های تخلف ، دادن اطلاعات غیر قابل اتکا به سرمایه گذاران، عدم شفافیت در صورت‌های مالی یا عدم امانت داری بعضی از مدیران است .

وی ادامه داد: برخی موارد هم ممکن است در اداره اموال شرکت، حق و حقوق سهامداران خرد رعایت نشده باشد که از طریق دستگاه‌های مختلف از جمله پلیس امنیت ، پیگیری می شود. عمده مسائل پرونده‌های بزرگ هم مربوط به مدیران شرکت‌های ارایه دهنده صورت‌های مالی غیر واقعی یا انجام معامله با شرکت‌های دارای نفع است .

این مقام مسئول افزود: بر این اساس طی سال جاری پرونده بیش از هزار و ۸۹۱ نفر مدیر در کمیته تخلفاتی بررسی و در ۶ ماه دوم سال هم صلاحیت بیش از ۲۲۰ مدیر صلاحیت و  حکم قوه قضائیه ۱۲۰ نفر هم دریافت و ۲۰۰ پرونده دیگر در حال بررسی است. اطلاعات سلب صلاحیت شدگان هم در صورت استعلام نهادها ، ارایه می شود اما انتشار اسامی مستلزم بند قانونی است.

جمالی افزود: ولی طبق بند چ ماده ۳۶ قانون احکام دائمی ، فرایندی فراهم شده که در صورت وجود شرایط ، آمار منتشر خواهد شد . هر چند در حال حاضر هم در حکم برخی قضات ، امکان اعلام آراء وجود دارد که به طور خفیف در سایت سازمان بورس منتشر خواهد شد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید