جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیمعرفی بهترین ارزهای دیجیتال به تفکیک سهم بازار

معرفی بهترین ارزهای دیجیتال به تفکیک سهم بازار

بهترین ارزهای دیجیتال

جهان در حال تغییر است و بخش بزرگی از بار این تغییرات بر دوش دنیای دیجیتال سنگینی می‌کند. در گیرودار این تغییرات است که واحدهای پولی نیز رنگ و بوی دنیای دیجیتال را بر خود گرفتند و انواع گوناگونی از ازرهای دیجیتال به جهان معرفی شدند. روزانه چیزی در حدود ۲۴۷۵ کریپتوکارنسی با سرمایه کلی ۲۶۴ میلیارد دلار معامله می‌شوند.
به گزارش رتبه آنلاین از خانه سرمایه، بنابراین ۱۰ مورد از بهترین ارزهای دیجیتال فعلی، تقریبا ۸۵% از کل ارزش بازار را تشکیل می‌دهند. در این مقاله به معرفی بهترین ارزهای دیجیتال می‌پردازیم. رتبه‌بندی که در ادامه مشاهده می‌کنید ازنظر میزان سرمایه بازار کنونی شکل گرفته است.

 

معرفی بهترین ارزهای دیجیتال

  1. بیت کوین (BTC)

بهترین ارزهای دیجیتال

در آگوست سال ۲۰۰۸، نام دامین bitcoin.org ثبت شد. در تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۰۸ نیز مقاله‌ای با نام «بیت کوین: یک سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا» به چاپ رسید. این مقاله توسط «Satoshi Nakamoto» مخترع بیت کوین نوشته شده بود. تا به امروز، هیچ کس نمی‌داند این شخص یا افراد چه کسانی هستند. در این مقاله روشی جهت استفاده از یک شبکه همتا به همتا برای تراکنش‌های الکترونیکی بدون «تکیه بر اعتماد» مطرح شده بود. درنهایت در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۰۹، شبکه بیت کوین به وجود آمد. میزان سرمایه بازار این بهترین ارز دیجیتال در حال حاضر حدوداً ۱۸۱,۱۲۲,۲۱۷,۱۴۴ دلار محاسبه شده که در میان سایر کریپتوکارنسی‌های اصلی رتبه‌ اول را کسب کرده است.

  1. اتریوم (ETH)

بهترین ارزهای دیجیتال

«اتریوم» توسط «Vitalik Buterin» در تاریخ ۳۰ جولای سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد. او یک محقق و برنامه ‌نویس در مجله Bitcoin بود و در سال ۲۰۱۳ «وایت پیپر» توصیف ارز دیجیتال اتریوم را منتشر کرد. Buterin پیشنهاد کرده بود که بیت کوین به یک زبان برنامه‌نویسی نیاز دارد. او تصمیم گرفت تا پلتفرمی جدید را با یک زبان برنامه‌نویسی کلی‌تر ایجاد کند. این توسعه از طریق یک قرارداد آنلاین بین ماه‌های جولای و آگوست سال ۲۰۱۴ تامین مالی شد و این سیستم با ۱۱٫۹ میلیون کوین (حدود ۱۳٪ از عرضه کل در گردش) در معرض معامله‌ عمومی قرار گرفت. پس از فروپاشی پروژه DAO در سال ۲۰۱۶، اتریوم به دو بلاک چین تقسیم شد که ورژن جدید آن تبدیل به اتریوم و بلاک چین اصلی با نام «اتریوم کلاسیک» به کار خود ادامه داد. میزان سرمایه‌ بازار اتریوم به‌عنوان یکی دیگر از بهترین ارزهای دیجیتال در حال حاضر تقریباً ۲۰,۴۱۵,۴۸۹,۱۵۴ دلار است. بنابراین در رتبه‌ دوم بهترین ارزهای دیجیتال، قرار می‌گیرد.

  1. ریپل (XRP)

بهترین ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال «ریپل» توسط شرکت «Ripple» به‌عنوان یک سیستم (RTGS, real-time gross settlement system) توسعه یافت که همچنین به آن «پروتکل تراکنش ریپل» (RTXP) یا همان «پروتکل ریپل» گفته می‌شود. پیدایش این ارز به سال ۲۰۰۴ برمی‌گردد، زمانی که یک توسعه‌دهنده وب به نام «Ryan Fugger» ایده ایجاد یک سیستم پولی غیرمتمرکز را داشت که بتواند به‌طور موثر به افراد امکان ایجاد پول شخصی خودشان را بدهد. RipplePay.com در سال ۲۰۰۵ جهت ارائه یک سیستم پرداخت ایمن برای اعضای یک جامعه آنلاین از طریق شبکه‌ای جهانی راه‌اندازی شد. «Jed McCaleb» در سال ۲۰۱۱ یک سیستم ارز دیجیتال را راه اندازی کرد که در آن معاملات از طریق اجماع میان اعضای شبکه – به‌جای فرآیند ماینینگ مورد استفاده در بیت کوین – تائید می‌شدند. این نسخه جدید از سیستم ریپل برای حذف مبادلات متمرکز بیت کوین طراحی شد. یکی از مزیت‌های این سیستم، مصرف کمتر برق نسبت به بیت کوین بود. علاوه بر این در این سیستم تراکنش‌ها بسیار سریع‌تر انجام می‌شدند. در سال ۲۰۱۲، ریپل به‌عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال، به‌منظور تسهیل امنیت و فوریت معاملات جهانی با استفاده از توکن‌ها راه‌اندازی شد. سرمایه کنونی بازار این کریپتوکارنسی در حدود ۱۱,۶۶۳,۳۴۸,۸۳۴ دلار است و رتبه‌ سوم را به خود اختصاص داده است.

  1. بیت کوین کش (BCH)

بهترین ارزهای دیجیتال

ارز محبوب بعدی در فهرست بهترین ارزهای دیجیتال ، «ارز بیت کوین کش» است که با ایده‌ ایجاد بیت کوینی عملی‌تر برای پرداخت‌های کوچک و روزمره به وجود آمد. در تاریخ می ۲۰۱۷، پرداخت‌های بیت کوین در حدود چهار روز طول می‌کشید، مگر اینکه هزینه آن پرداخت می‌شد و درنتیجه برای معاملات کوچک زمان نسبتا زیادی به‌حساب می‌آمد. درنهایت تغییر در کدها پیاده‌سازی شد و بیت کوین کش در تاریخ اول آگوست ۲۰۱۷ به وجود آمد. این کریپتوکارنسی در حال حاضر سرمایه بازاری در حدود ۵,۵۳۳,۸۳۳,۳۶۰ دلار را از آن خود کرده است.

  1. لایت کوین (LTC)

بهترین ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال «لایت کوین» در اکتبر سال ۲۰۱۱ توسط «Charlie Lee» کارمند سابق گوگل منتشر شد. این کریپتوکارنسی در واقع شاخه‌ای از بیت کوین بود که در مواردی مانند زمان تولید بلاکی کوچک‌تر، افزایش حداکثر تعداد کوین‌ها و یک الگوریتم مبتنی بر اسکریپ تفاوت‌هایی را ارائه می‌کرد. اکنون لایت کوین به‌عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال، سرمایه بازاری در حدود ۴,۶۲۴,۵۴۴,۵۵۵ دلار دارد.

  1. بایننس کوین (BCH)

بهترین ارزهای دیجیتال

«بایننس کوین» یک ارز رمزنگاری‌ شده در پلتفرم بایننس است که در سال ۲۰۱۷ ایجاد شد. قیمت انتشار این ارز ۱ اتریوم برای ۲,۷۰۰ BNB یا ۱ بیت کوین برای ۲۰,۰۰۰ BNB بود. این ارز تنها برای تبادل ارزهای رمزنگاری‌ شده باهم طراحی شده است و امکان مبادله آن با ارزهای رایج وجود ندارد. BNB موارد استفاده چندگانه‌ای دارد، اما در اکوسیستم صرافی Binance از آن به‌عنوان یک توکن استفاده می‌شود که به کاربران این امکان را می‌دهد تا هنگام پرداخت هزینه‌های معاملاتی خود تخفیف دریافت کنند. در حال حاضر سرمایه بازار این ارز دیجیتال در حدود ۴,۰۵۴,۸۲۵,۰۶۷ دلار است.

  1. EOS (EOS)

بهترین ارزهای دیجیتال

پلت فرم «EOS.IO» توسط یک شرکت خصوصی توسعه داده شده است. این پلت فرم در تاریخ ۲ ژوئن سال ۲۰۱۸ به‌ عنوان نرم‌افزاری با منبع باز (open-source) منتشر و یک میلیارد توکن آن روی بلاک چین اتریوم توسط block.one توزیع شد. EOS به‌عنوان یکی دیگر از بهترین ارزهای دیجیتال، بر اساس «وایت پیپر» منتشر شده است.  سرمایه بازار این ارز دیجیتال تقریبا برابر با ۳,۳۸۲,۲۷۸,۴۶۲ دلار است.

  1. بیت کوین SV (BSV)

بهترین ارزهای دیجیتال

بیت کوین SV (Satoshi Vision) همان بیت کوین اصلی است که توسط شرکت nChain طراحی شده است. این ارز دیجیتال که در تاریخ ۱۶ آگوست سال ۲۰۱۸ منتشر شد، پروتکل اصلی بیت کوین را بازیابی می‌کند، آن را ثابت نگه می‌دارد و مقیاس گسترده‌ای را ارائه می‌دهد. وایت پیپر اصلی بیت کوین، در وب‌سایت بیت کوین SV به‌عنوان سند اصلی این پروژه ذکر شده است. با وجود آن که قیمت بیت کوین SV پر نوسان است، اما این ارز دیجیتال از نظر میزان سرمایه در بازار، خیلی زود به یکی از ۱۰ کریپتوکارنسی برتر تبدیل شد. در حال حاضر این ارز دیجیتال در اکثر صرافی‌های اصلی معامله می‌شود. سرمایه بازار این کریپتوکارنسی اکنون در حدود ۲,۳۷۲,۷۹۸,۹۴۲ دلار است.

  1. استلار (XLM)

بهترین ارزهای دیجیتال

«استلار» در سال ۲۰۱۴ توسط «Jed McCaleb» و «Joyce Kim» ایجاد شد. راه‌اندازی آن در ابتدا مبتنی بر پروتکل ریپل بود، اما درنهایت این شبکه به چند بخش تقسیم شد. استلار یک پروتکل با منبع باز (open source) برای مبادله‌ پول است که در آن سرورها از اینترنت برای اتصال و برقراری ارتباط با دیگر سرورهای استلار و تشکیل یک شبکه مبادله‌ ارزش جهانی استفاده می‌کنند. در حال حاضر میزان سرمایه بازار این ارز دیجیتال تقریبا ۱,۴۰۵,۱۵۷,۷۴۱ دلار است.

  1. مونرو (XMR)

بهترین ارزهای دیجیتال

«مونرو» یک کریپتوکارنسی منبع باز است که در آپریل سال ۲۰۱۴ ایجاد شد و بر موضوع‌هایی همچون عدم تمرکز، قابلیت معاوضه و حفظ حریم خصوصی تمرکز دارد. ارز دیجیتال مونرو از یک دفتر کل عمومی مبهم استفاده می‌کند. به این معنی که هرکسی می‌تواند تراکنش‌ها را پخش یا ارسال کند، اما هیچ ناظر خارجی نمی‌تواند منبع، مقدار یا مقصد تراکنش را بیان کند. ارز دیجیتال مونرو از مکانیزم اثبات کار (Proof of Work) جهت انتشار کوین‌های جدید و تشویق ماینرزها برای تأمین امنیت شبکه و اعتبار معاملات استفاده می‌کند. میزان سرمایه بازار این کریپتوکارنسی در حال حاضر تقریبا حدود ۱,۳۸۲,۴۴۱,۵۶۷ دلار است. در این مقاله، بهترین ارزهای دیجیتال را با هم بررسی کردیم. به نظر می‌رسد حالا می‌توانید هوشمندانه‌تر وارد بازار این ارزها شوید.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید