جمعه 10 فروردین 1403
خانهاخبار روزتا اطلاع ثانوی اینگونه از بورس خرید کنید

تا اطلاع ثانوی اینگونه از بورس خرید کنید

نخست آنکه تشدید فعالیت‌های هسته‌ای کشور بیشتر نشانه‌ای از تمایل برای تحریک و به حرکت درآوردن طرف‌های دیگر برجام است و ثانیا تا چند ماه آینده احتمالا نظام سیاسی یکپارچه‌تر خواهد شد که اتخاذ تصمیمات سیاسی دشوار را تسهیل خواهد کرد.

تا اطلاع ثانوی اینگونه از بورس خرید کنید

بر این اساس سه اثر مهم آن بر اقتصاد ایران بررسی شده است. در این گزارش آمده است:

سیگنال پنهان افزایش فعالیت‌های هسته‌ای

به حصول توافق در میان‌مدت -کمتر از یک سال- خوشبینیم و در سرمایه‌گذاری‌ها، به این موضوع توجه می‌کنیم: علی‌رغم اینکه احتمال دستیابی سریع و آسان به توافقی جامع بین ایران و امریکا در هفته‌های اخیر کمتر شده است، به باور ما دستیابی به توافقی قابل قبول در افق زمانی کمتر از یک سال احتمال قابل توجهی دارد. اقدامات جسورانه ایران در زمینه تشدید فعالیت‌های هسته‌ای در هفته‌های اخیر، که بیشتر علامت رغبت ایران به تحریک طرف مقابل به منظور اتخاذ تصمیمات روشن برای تعیین تکلیف مسئله هسته‌ای است، جای زیادی برای تعلل و بلاتکلیفی طولانی‌مدت در این باره باقی نمی‌گذارد. از طرف دیگر، یکپارچه شدن احتمالی نظام سیاسی ایران در ماه‌های آینده، سرعت و سهولت اتخاذ تصمیات سیاسی دشوار در ایران را بیشتر از گذشته خواهد کرد.

۳ اثر بر اقتصاد و بازارها

با توجه به موضوع فوق، اولا انتظار داریم تحرک قابل توجهی در تولید نفت ایران در یک سال آینده اتفاق بیافتد و صنایع متاثر از آن، نظیر پتروشیمی‌های منطقه ماهشهر و یا صنایع حفاری شرایط بهتری نسبت به امسال تجربه کنند. ثانیا سرعت اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی که طرح‌های توسعه‌ای بزرگ دارند، افزایش یابد و ثالثا قیمت ارز، ثبات بسیار بیشتری در یکسال آینده نسبت به امسال داشته باشد. در انتخاب سرمایه‌گذاری‌های خود، به هر سه موضوع توجه می‌کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید