جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیبایدن نه گفت و دلار پرید!

بایدن نه گفت و دلار پرید!

بایدن نه گفت و دلار پرید!

شب گذشته جو بایدن رئیس‌جمهوری امریکا درباره مذاکره و لغو تحریم‌ها جمله‌ای گفت که سیگنالی برای معامله گران جناح افزایشی بازار شد.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصاد نیوز، «تحریم‌ها برای بازگرداندن ایران به مذاکره لغو نمی‌شود». این نقل قول از جو بایدن، شبانه، فضای بازار دلار را بهم ریخت. به گزارش اقتصاد نیوز معامله گران از حدود ساعت ۲۰ با قدرت بیشتری در موقعیت خرید قرار گرفتند و نزدیک ساعت ۲۳، اسکناس امریکایی به محدوده ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. به گفته فعالان، معامله گران زیادی که از هراس ایجاد توافق بین ایران و امریکا از بازار خارج شده بودند، احساس کردند که راه رسیدن به این توافق دشوار است؛ در نتیجه بهتر است که کمی انتظارات خود را تعدیل کنند و برای حفظ ارزش پول، اقدام به خرید ارز به صورت اعتباری کنند.

البته گروهی از فعالان اعتقاد داشتند، افزایش شبانه وهیجانی دلار تنها به این دلیل صورت گرفت که به برخی معامله گران فرصت دوباره‌ای برای خروج از بازار بدهد. از نگاه این گروه، افراد زیادی دلار را بالای ۲۵ هزار تومان خریده‌اند و از کاهش ابتدای زمستان این ارز دچار ضرر سنگینی شدند. به باور آن ها، صحبت‌های بایدن کمک کرد که کمی فضای بازار در معاملات پشت خطی ملتهب شود. اگر امروز قیمت دلار به بالای مرز ۲۵ هزار تومانی نرود، هیجان دلار نیز فروکش خواهد کرد.

 

نوسان دلار بالای خط صعودی

به گفته تحلیل گران فنی، تا زمانی که قیمت دلار بالای کانال ۲۴ هزار تومانی نوسان می‌کند، بازار شانس زیادی برای ادامه رشد قیمت خواهد داشت. در واقع، نوسان دلار در روزهای اخیر بالای کانال ۲۴ هزار تومانی، امیدهای افزایشی نوسان گیران در بازار را افزایش داده است.

در کنار این، دیشب گفته می‌شد که ارزش دلار در سلیمانیه عراق نیز سیر صعودی گرفت و این مسئله نیز در انتظارات بازیگران ارزی اثر داشت. یکی از بازیگران باتجربه بازار باور داشت، در ابتدای روز جاری قیمت به شکل هیجانی رشد خواهد کرد ولی با ورود بازارساز، دلار رشد ابتدای روز را پس خواهد داد.

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید