پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیتشریح چند تخلف در بورس

تشریح چند تخلف در بورس

تشریح چند تخلف در بورس

مدیر امور اعضای شرکت بورس تهران به تشریح چند تخلف در بازارسرمایه و موارد تنبیهی آنها پرداخت.

به گزارش رتبه آنلاین از گسترش نیوز، علی بهشتی روی در خصوص بسته شدن کدها و اعمال محدودیت برای کدهای سهام‌داری و معامله‌گرانی که در بورس اقدام به سفارش‌چینی و انجام دستورهای نامتعارف می‌کنند، گفت: بیشترین موارد تخلف از جانب معامله‌گران آنلاین و شرکت‌های کارگزاری مربوط به اردرهای زیر ۵۰۰ هزار تومان است، در حالیکه از قبل غیر قانونی بودن این موضع توسط مقام ناظر اعلام شده بود.

مدیر امور اعضای شرکت بورس تهران اضافه کرد: با انجام این تخلف، کدهای سهامدارانی که مستقیم و از طریق درگاه‌های آنلاین اقدام به معامله می‌کنند، حدود ۱۰ روز کاری و نیز برای معامله‌گران فعال در کارگزاری‌ها حداقل ۵ روز بسته می‌شود؛ البته با توجه به نوع تخلف این تعداد روزها ممکن است بیشتر هم بشود.

    وی در اشاره به دیگر تخلفات موجود در این حوزه گفت: برخی معامله‌گران، سفارش‌هایی را انجام می‌دهند و در زمان‌هایی مشخص به حذف آنها می‌پردازند. این مورد نیز از تخلفاتی محسوب می‌شود که به موجب آن دسترسی معامله گران توسط نهاد ناظر محدود می‌شود. اردرهای نامتعارف و نیز رِنج کشیدن از دیگر تخلفات در این حوزه است که مانند موارد بالا به بسته شدن دسترسی معاملاتی فرد مذکور می‌انجامد.

    این کارشناس بازار سرمایه توجه به دو نکته را برای رشد این بازار ضروری دانست و افزود: نخستین نکته به سرمایه‌گذاران و تصمیماتی که در بازارسرمایه می‌گیرند بستگی دارد. در نظر داشته باشید به طور قطع داشتن نگاه بلند مدت (دستکم یک سال به بالا) و نیز تشکیل سبد متنوعی از صنایع مختلف به کسب سود در این بازار کمک شایانی می‌کند. همچنین، افزایش آگاهی و دانش در خصوص بازارسرمایه و حضور در دوره‌های آموزشی از منابع موثق از دیگر موارد لازم برای حضور مستقیم در بازارسرمایه است.

    وی در ادامه خطاب به علاقمندان سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه تاکید کرد: اگر فرصت لازم برای افزایش آگاهی در این زمینه ندارید حتما از روش‌های غیرمستقیم برای سرمایه‌گذاری مانند صندوق‌ها و شرکت‌های سبدگردان در این بازار بهره‌مند شوید.

     

    اخبار مرتبط

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    بیشترین بازدید