جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیچرا بورس ریخت؟

چرا بورس ریخت؟

بورس نمایه

امروز ۲۰ دی ۹۹ باز هم شاهد ریزش بازار بودیم و شاخص کل کانال ۱.۳ میلیون واحدی را از دست داد. چرا بورس منفی شد؟

به گزارش رتبه آنلاین از نبض بورس، امروز ۲۰ دی ماه ۹۹ بازار سرمایه اصلا اوضاع خوبی ندارد و در ادامه روند بد گذشته، امروز نیز از همان ابتدا بازار قرمزپوش شد.

شاخص کل تا لحظه نگارش این متن با ریزش بیش از ۲۲ هزار واحد به زیر کانال ۱.۳ میلیون واحدی سقوط کرد و شاخص کل هم وزن نیز ۳۴۲ واحد ریخت. باز هم اوضاع برای سهام کوچک بازار بهتر از سهام بزرگ بازار است و به همین علت ریزش شاخص کل هم وزن کمتر از شاخص کل می‌باشد.

چرا بورس منفی شد؟

هر چند برخی کارشناسان معتقدند که دلیل ریزش بورس امروز به تصمیم مجلس درباره حذف انرژی ارزان در بودجه سال ۱۴۰۰ برای صنایع فولادی باز می‌گردد، اما محمد بامودت کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه گفت: این مسئله تاثیر کمی بر روی صنایع فولادی خواهد داشت، اما مسئله قیمت گذاری دستوری تهدید بسیار جدی بازار و صنایع فولادی است. وی با اشاره به صحبت‌های وزیر صمت گفت: وقتی مهمترین محرک بازار یعنی نرخ جهانی تخریب می‌شود و حتی وزیر صمت می‌گوید برای محصولات پتروشیمی هم در حال مذاکره با زنگنه وزیر نفت هستیم، گروه‌های اصلی بازار مثل معدنی‌ها و فلزی‌ها و پتروشیمی‌ها با ترس مواجه می‌شوند.

بامودت گفت: از سوی دیگر یک تعدادی احتمال کاهش نرخ دلار را نیز می‌دهند و متاسفانه سفته بازی و حرکت پول به سمت سهام کوچک رفته است و اعتماد از سهام اصلی بازار سلب شده است.

 

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید