چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیسقوط سنگین بورس به خاطر خبر حمله به کنگره آمریکا است؟

سقوط سنگین بورس به خاطر خبر حمله به کنگره آمریکا است؟

امروز خبری مبنی بر حمله به ساختمان کنگره آمریکا توسط هواپیما در رسانه های آمریکایی مخابره شد. همزمان بورس ایران سقوط کرده و در منفی سنگین است.

به گزارش رتبه آنلاین از وقایع روز، شبکه آمریکایی سی بی اس نیوز مدعی شد پیام های تهدید آمیزی در مورد حمله به ساختمان کنگره آمریکا توسط هواپیما، شبیه حمله یازده سپتامبر، در سیگنال های رادیویی دریافت شده است. جزئیات کامل این خبر را در اینجا ملاحظه ببینید.

همزمان امروز بورس تهران با منفی و افت شدیدی مواجه شد. گرچه سهام داران در چند ماه گذشته به منفی های سنگین و ضرر های هنگفت عادت کرده اند، اما در این روزها انتظار رشد شاخص کل و بهبود اوضاع می رفت. اما امروز منفی های سنگینی دامن اکثر سهام بازار سرمایه را گرفت. شاخص کل حدود 40 هزار واحد افت کرد و به محدوده یک ملیون و سیصد هزار واحدی رسیده.

این مسئله باعث شده سهامداران حیران شده و جویای علت این منفی ها باشند. اگرچه حمله به ساختمان کنگره یک تهدید ساده بوده و بسیار بعید است به وقع بپیوندد، اما شواهد جدی حاکی از احتمالا بالای وقوع خرابکاری و اتفاقات زیانبار مانند شروع یک جنگ و یا حداقل درگیری های کنترل شده بین ایران و آمریکا و یا اسرائیل است.

سالگرد شهادت حاج قاسم مصادف شده با زمان خروج ترامپ از کاخ سفید و عده ای معتقدند او میخواهد پیش از اتمام دوره ریاست جمهوری اش، ماجراجویی بی سرانجامی علیه ایران داشته باشد.

سفرهای دیپلماتیک بین ایران و عراق، توئیت های ظریف، سخن هیلاری کلینتون در نهی ترامپ از ورود به جنگ و … همه و همه نشان گر احتمال وقوع اتفاقات ناخوشایندی هستند.

با این همه، احتمالا با مدیریت و خویشتنداری جمهوری اسلامی این چند هفته به سرانجام برسد و خطر جدی ای منافع ملی ایران را تهدید نکند. اما این اخبار تاثیر خود را تا حدودی بر بازار سرمایه گذاشته و موجب منفی شدن آن می شود.

امیدواریم سهامداران و بخصوص سهامداران خرد، رفتار هیجانی و نامعقولی نداشته باشند تا از ضرر جمعی جلوگیری شود و همچنین حقوقی ها و مسئولین نیز از بازار حمایت لازم را انجام دهند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید