پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیآخرین قیمت طلای جهانی(۹۹/۱۰/۱۷)

آخرین قیمت طلای جهانی(۹۹/۱۰/۱۷)

آخرین قیمت طلای جهانی(۹۹/۱۰/۱۷)

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار، با کاهش روبه‌رو شد.

به گزراش رتبه آنلاین از ايسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۹۴۳ دلار و ۴۶ سنت رسید در حالی که ابتدای معاملات تا رکورد ۱۹۵۴ دلار و ۹۷ سنت اوج گرفته بود.

در بازار معاملات آتی امریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۹۴۷ دلار و ۵۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با ۰.۴ درصد افزایش، در ۱۹۵۲ دلار و ۳۶ سنت بسته شده بود.

به گفته استفن اینس، استراتژیست بازار جهانی اکسی کورپ، بازار به نتایج انتخابات جورجیا بسیار حساس شده و نقدینگی بسیار کم شده است. هنوز نتایج انتخابات معلوم نیست و وضعیت نگران‌کننده است. اگر اکثریت سنا با جمهوریخواهان باشد، قیمتها اندکی کاهش خواهد یافت اما در نهایت قیمت طلا تحت تاثیر انتظارات تورمی پشتیبانی می‌شود و همچنان شانس این را دارد که تا پایان ماه به ۲۰۰۰ دلار صعود کند.

رای گیری در انتخابات جورجیا مشخص خواهد کرد کدام حزب اکثریت کرسیهای سنا را در دست خواهد داشت. پیروزی دموکراتها برای جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب امریکا پیشبرد سیاست‌هایی مانند افزایش تدابیر محرک مالی را راحتتر خواهد کرد.

یک نظرسنجی نشان داد که رای دهندگان درباره این که کدام حزب باید کنترل سنا را در دست بگیرد، به دو دسته مساوی تقسیم شده‌اند.

گزارش نشست دسامبر بانک مرکزی امریکا روز چهارشنبه منتشر می‌شود. بانک مرکزی امریکا پس از این که وضعیت کنگره مشخص شود، ممکن است تصمیم بگیرد تدابیر محرک پولی بیشتری را اجرا کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۱ درصد سقوط کرد و به ۲۷ دلار و ۲۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۸ درصد ریزش کرد و در ۱۰۹۲ دلار و سه سنت ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۱ درصد کاهش، ۲۴۳۹ دلار و ۹۱ سنت معامله شد.

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید