جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیفروشندگان بورس افزایش یافتند

فروشندگان بورس افزایش یافتند

فروشندگان بورس افزایش یافتند

امروز هم بازار کار خود را در مدار منفی آغاز کرد و شاخص‌های اصلی بورس تهران از همان دقایق نخست به مدار منفی معاملات رفتند. به طوری که تا ساعت ۱۰ شاخص کل ۱.۱ درصد و شاخص هموزن هم ۰.۸ درصد از ارتفاع خود را از دست دادند.

به گزارش رتبه آنلاین از بورسان، در سومین روزی که شاخص هم‌وزن در مدار نزولی قرار گرفته شاهد میل بیشتر معامله‌گران به فروش سهام هستیم. به طوری که به سرعت تعداد و ارزش صف‌های فروش از صف خریدها سبقت گرفت. تا ساعت ۹: ۴۵ دقیقه، ۲۷ درصد نمادها با صف فروش‌ مواجهند و تنها ۱۳ درصد صف خرید را تجربه می‌کنند. همچنین در حالی ارزش صف‌های فروش به ۲۵۰۰ میلیارد تومان رسیده که ارزش صف خریدها حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان است.

طی ۴۵ نخست معاملات امروز بازار سهام ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم، ETF دولتی) به ۶ هزار میلیارد تومان رسیده است. به همین ترتیب به نظر می‌رسد امروز شاهد رشد ارزش معاملات باشیم.

زد و خورد خریداران و فروشنده‌ها در نمادهای کوچک‌تر بازار که به تازگی تغییر مسیر داده‌اند شدیدتر است. به طوری که این دسته از نمادها ارزش معاملات جالب توجهی داشته‌اند. به عنوان مثال تا اینجای کار کاما، کوثر، شپنا و سمگا نمادهایی هستند که بیش از همه معامله‌ شده‌اند.

کاما از نمادهای عجیب امروز است. این نماد که با صف خرید سنگینی همراه بود به یک باره با عرضه‌های سنگین مواجه شد. هجوم سهامداران کاما برای فروش منجر شد تا طی ۵-۶ دقیقه این نماد با افت ۱۰ درصدی مواجه شود و از صف خرید به صف فروش برسد.

حقیقی‌ها تا حدی در سمت فروش فعال شده‌اند و طی ساعت اول بازار ۱۰۰ میلیارد تومان خالص فروش داشته‌اند. با این اوصاف درجه حمایت حقوقی در ۴۵ دقیقه نخست بازار امروز حدود ۱.۵ درصد بوده است.

از معدود صنایع سبز بازار امروز می‌توان به لاستیک‌سازان و غذایی‌ها اشاره کرد. با وجود فشار فروشی که در بازار وجود دارد اغلب نمادهای لاستیکی سبز پوشند و حتی برخی با صف خرید همراه شده‌اند. غذایی‌ها هم که از صنایع پرمعامله بازار امروز هستند هر چند به واسطه دو دستگی نمادها و شروع منفی امروز، الان مثبت خفیفی را تجربه می‌کنند اما به نظر می‌رسد رشد روزانه این صنعت بیشتر شود.

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید