جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیتصویب احتمالی FATF چه تاثیری بر بورس دارد؟

تصویب احتمالی FATF چه تاثیری بر بورس دارد؟

تصویب احتمالی FATF چه تاثیری بر بورس دارد؟

دستور بررسی دوباره لایحه FATF از سوی رهبری به شورای نگهبان داده شد و امروز بازار ارز در اولین واکنش به این خبر حدود ۳۰۰ تومان افت قیمت داشت.

به گزارش رتبه آنلاین از تجارت نیوز، پس از پیگیری‌های دولت در رابطه با لایحه FATF دیشب خبر آمد که رهبری دستور بررسی دوباره این لایحه را به شورای نگهبان داده است. حالا پرسش این است که اگر لوایح مورد نظر و الحاق ایران به FATF تصویب شود چه تاثیری بر بورس دارد؟

این کارشناس در ادامه در رابطه با اثر مثبت این لایحه بر بورس گفت: این لایحه تاثیر منفی بر بورس نخواهد داشت بلکه تاثیر این لایحه بر بورس تاثیر عقلایی است و تک‌سهم‌هایی که سودسازی می‌کنند و با تصویب این لایحه روند معاملات بهتری خواهند داشت رشد خواهند کرد.

این کارشناس با اشاره به خبر بررسی دوباره لایحه FATF گفت: من فکر می‌کنم ما در میان یک بازی سیاسی یا جنگ زرگری میان مجلس و دولت قرار داریم و این خبر به نوعی حاوی سیگنالی مثبت از سوی دولت و سیگنالی منفی از سوی مجلس برای جامعه بین‌المللی است.

همچنین نا‌م‌آور قیمت دلار را حدود 22 تا 23 هزار تومان دانست و گفت: قیمت دلار حدود 10 تا 15 درصد بالاتر از قیمت واقعی خود معامله می‌شود و این موضوع به دلیل این است که هنوز سیاست دولت بایدن مشخص نیست و با مشخص شدن سیاست بایدن قیمت دلار دستخوش تغییر خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید