جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیخریداران بورس در انتظار منفی شدن سهام

خریداران بورس در انتظار منفی شدن سهام

خریداران بورس در انتظار منفی شدن سهام

امروز هم بازار سهام کار خود را در مدار منفی معاملات آغاز کرد و رفته رفته افت بورس عمیق‌تر شد. به طوری که در پایان ساعت اول معاملات شاخص کل بورس تهران با افت ۱۲ هزار واحدی (معادل ۰.۸ درصد) مواجه شد. البته شاخص هم‌وزن در ابتدای معاملات امروز صعودی بود اما تحت فشار فروش این شاخص هم مسیر نزولی را پیمود تا در نهایت ساعت اول معاملات را با افت ۰.۱ درصدی به پایان برساند.

به گزارش رتبه آنلاین از بورسان، افت شاخص کل در حالی به حدود ۲۰ هزار واحد رسیده بود و شاخص به کمتر از ۱.۵ میلیون واحد رسیده بود که بازگشایی فملی شاخص را به بالای مرز روانی ۱.۵ میلیون واحدی برگرداند.

فشار فروش امروز در اغلب گروه‌های بزرگ بازار به شدت سنگین است، اما هم‌زمان شاهد قدرت گرفتن تقاضا در محدوده‌های منفی هستیم. امری که احتمالا ارزش معاملات را بالا نگه دارد و در صورت تداوم مسیر بورس را بچرخاند.

در گروه پالایشی خبری منتشر شد به این صورت: طبق اظهارات آقای توکلی مدیر امور شرکت‌ها و مجامع پارسان، شرکت‌های پالایش نفت بندر عباس و پالایش نفت تبریز افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی زمین و اندوخته سرمایه‌ای به‌صورت همزمان را در دستور کار خود قرار دادند که با توجه به موافقت اولیه سهامداران عمده، افزایش سرمایه مذکور در مرحله تهیه گزارش کارشناسی زمین بوده و میزان دقیق آن پس از ارائه گزارش کارشناسی داراییهای مربوطه مشخص می‌گردد. (بتا سهم)

بعد از انتشار این خبر شبریز و شبندر با تقاضای خوبی همراه شدند و رنج قیمتی مناسبی را تجربه کردند. اما این خبر نتوانست جلوی فروشندگان این دو نماد را بگیرد و مجدد شاهد تقابل سنگین خریداران و فروشندگان شبندر و شبریز بودیم.

دیگر گروه بزرگ بورس، فلزات اساسی چه در بازار داخلی و چه در بازار جهانی طی روزهای اخیر در حال رکوردشکنی هستند. اما فشار فروش سنگین بازار منجر شده تا اغلب این نمادها در مدار منفی معاملات باشند. البته فملی بعد از توقف ۱۰ روزه با رشد ۱۲.۵ درصدی بازگشایی شد.

گروه خودرویی و بانکی نیز از دیگر گروه‌های پرطرفدار این روزها هستند که امروز عمدتا در محدوده منفی آغاز به کار کردند. البته برخی نمادهای کوچک خودرویی سبزپوشی خود را حفظ کردند. در این دقایق اما شاهد تقویت تقاضا در این نمادها نیز هستیم و بعضا رنج‌های مثبتی در سهام خودرو و بانک دیده می‌شود.

بازار به روایت آمار

در پایان ساعت اول معاملات ۵۷ درصد از نمادها در مدار منفی معاملات قرار داشتند. در این میان ۱۲ درصد از نمادها با صف‌های فروشی به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان مواجه بودند. در سمت مقابل اما ۲۴ درصد از نمادها با صف خریدهای ۲۳۰۰ میلیارد تومانی همراه بودند.

ارزش معاملات خرد ساعت اول بازار سهام به رقم ۷۵۰۰ میلیارد تومان رسید. به این ترتیب به نظر می‌رسد امروز هم بتوانیم ارزش معاملات بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومانی را شاهد باشیم. امروز هم تا اینجای کار خودروسازی‌ها، بانک‌ها و پالایشی‌ها بیشترین ارزش معاملات صنایع را داشتند. در بین نمادها هم فملی، وبصادر و وتجارت بیش از دیگر نمادها معامله شده‌اند.

تا اینجای کار حقیقی‌ها فروشنده بودند و شاهد خروج ۱۵۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار بودیم. با وجود افت تند بورس طی ساعت اول معاملات، خروج پول ۱۵۰ میلیارد تومانی عدد چندان بالایی به نظر نمی‌رسد و حتی می‌توان گفت حجم خرید حقیقی‌ها در ساعت اول بازار امروز با توجه به منفی‌ها نسبتا مناسب بوده است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید