جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیچرا بورس امروز ریزش کرد؟ +نمودار

چرا بورس امروز ریزش کرد؟ +نمودار

بورس نمایه

افت شاخص کل بازار سهام با ریزش دلار همراه شده است و امروز نیز به دلیل فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز شاخص کل بازار ۲٫۱۶ درصد افت کرد و دوباره وارد کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد شد.

به گزارش رتبه آنلاین از تجارت‌نیوز، در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بازار تحت تاثیر معاملات منفی نمادهای شاخص‌ساز و صف‌های فروش زیاد بیش از دو درصد افت کرد و به یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد رسید.

در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهایی مانند فولاد، فملی، فارس و شبندر از سمت حقوقی‌ها حمایت شدند و تقریبا بیش از ۳۰ درصد معاملات این نمادها را حقوقی‌ها انجام دادند.

ارزش مجموع معاملات امروز به ۱۱,۵۶۹ میلیارد تومان رسید و این رقم نسبت به دیروز کاهش داشته است و این کاهش شاید به دلیل قفل شدن بازار در صف‌های فروش باشد.

افت شاخص و رسیدنش به محدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد با کاهش نرخ دلار همراه شد و باید دید در روزهای بعد روند دلار چه تاثیری بر شاخص خواهد گذاشت.

حاصل جو هیجانی بازار سهام صف‌های فروش میلیونی در نمادهای شاخص‌ساز شده و ریزش بازار فعلا ادامه‌دار است و به نظر می‌رسد تا زمان انتخابات امریکا بازار نوسانی است و باید به نحوی نرخ دلار تثبیت شود.

در روند معاملات امروز بازار سهام نمادهای خودرویی وضعیت خوبی داشتند و در رنج مثبت معامله می‌شوند و همچنین در روند معاملات گروه سیمان نیز تحرکات مثبتی داشت.

در روند معاملات امروز بازار سهام شاخص هم‌وزن نیز نیم درصد ریزش داشت و این ریزش نشانگر کلیت قرمز بازار سهام است و این در حالیست که پیش‌بینی می‌شد تحرکات حقوقی‌ها در ابتدای روند معاملات بازار سهام را مثبت کند اما فشار عرضه بسیار زیاد بود و تقاضا جوابگوی این عرضه نبود.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید