جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیریزش بازار، گردن حقوقی‌هاست

ریزش بازار، گردن حقوقی‌هاست

ریزش بازار بر گردن عرضه حقوقی‌ها
بورس امروز لباسی یکدست قرمزرنگ به تن کرد، شاخص با تلاش‌های فراوان خود را تا مرز ۲ میلیون واحدی رساند، اما نتوانست سقف زده و به یکباره شاهد ریزش بازار سرمایه بودیم.
احمد اشتیاقی، مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در همین رابطه به بورس نیوز گفت: عمده ریزش بازار به دلیل عرضه حقوقی‌ها رخ داده چرا که نظر مقامات به جلوگیری از رشد تند و یکپارچه شاخص بوده و این عرضه‌ها جلوی افزایش شاخص را در جهت ایجاد تناسب بین بازار‌ها خواهد گرفت.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بحث مدیریت بازار‌ها در این میان به چشم می‌خورد که فاصله معناداری به لحاظ بازدهی بین بازار‌ها اتفاق نیفتد.
اشتیاقی خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد بخشنامه اخیر شناور شرکت‌ها تا ۲۵ درصد در شرکت‌های تحت پوشش دولت و همچنین آزادسازی سی درصد دوم سهام عدالت باعث افزایش عرضه و غلبه عرضه بر تقاضا شد که اتفاقات اخیر بازار سرمایه را رقم زد.
به گزارش رتبه آنلاین از بورس نیوز، حسن قالیباف اصل با بیان اینکه مصوبه ابلاغی هیأت وزیران در خصوص افزایش سهام شناور آزاد شرکت‌ها به ۲۵ درصد، موجب عمق بخشی به بازار سرمایه و افزایش سهام شناوری شرکت‌ها می‌شود، عنوان کرد: هیأت وزیران، روز ۳۰ تیرماه مصوب کرد تا کلیه دستگاه‌های اجرایی همکاری‌های لازم را به منظور افزایش سهام شناور آزاد (حداقل ۲۵ درصد) شرکت‌های تابعه، شرکت‌های دولتی، شرکت‌های تابع نهاد‌های عمومی غیردولتی، سازمان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی با وزارت امور اقتصادی و دارایی داشته باشند.
طبق اظهارات سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار، این مصوبه ابزار خوبی را در اختیار بازار سرمایه قرار می‌دهد تا ناشران بورسی و فرابورسی به تعهدات خود عمل کنند.
قالیباف خاطر نشان کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار حداقل سهام شناور آزاد ۳۰ درصد را پیشنهاد داده بود که از این میزان، ۲۵ درصد به شرط حفظ کرسی مدیرتی شرکت، مورد تصویب قرار گیرد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید