شنبه 15 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادی۸۱ پروژه مشترک داخلی سازی قطعات سایپا با صرفه‌جویی ۹۴ میلیون یورویی

۸۱ پروژه مشترک داخلی سازی قطعات سایپا با صرفه‌جویی ۹۴ میلیون یورویی

معاون مطالعات و برنامه‌ریزی استراتژیک خبر داد:

معاون مطالعات و برنامه‌ریزی استراتژیک سایپا گفت: ۸۱ پروژه بومی سازی قطعات خودرو با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیروی هوافضای سپاه و نیروی هوایی ارتش در دست اجرا است .

به گزارش رتبه آنلاین از پایگاه خبری بورس پرس، داریوش گل‌محمدی درخصوص پروژه‌های مشترک داخلی سازی قطعات گفت: 28 پروژه مشترک با شرکت‌های زیر مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تعریف شده و 7 قطعه پیچیده و دارای فناوری پیشرفته تاکنون به تولید انبوه رسیده است. نیروی هوا فضای سپاه نیز تاکنون برای تولید 26 قطعه پیشرفته از محصولات گروه اعلام آمادگی کرده که بسیاری از این قطعات در حال نمونه‌سازی اولیه و انجام مراحل پیش از تولید انبوه است.

وی افزود: تعداد 27 پروژه مشترک داخلی سازی نیز میان سایپا و نیروی هوایی ارتش تعریف شده که طراحی اولیه این قطعات نیز در حال اجرا است. تولید قطعات پیشرفته خودرویی نظیر ECU، مدولاتور، انژکتور، ایربگ، مالتی مدیا، موتورهای DC، انواع سنسور‌های الکتریکی، جلوآمپر دیجیتال و فرمان برقی با هر سه نهاد و مجموعه نیروهای مسلح در حال اجرا است و قصد داریم با تکیه بر توان داخلی، ارزبری محصولات و وابستگی را در این بخش‌ها به حداقل برسانیم.

این مقام مسئول با اشاره به استفاده از سامانه موقعیت‌یاب، سیستم رادار و سنسورهای الکتریکی در خودروهای برقی، خودروهای متصل و خودران و فراگیری این سیستم‌ها ادامه داد: با توجه به اینکه نیروهای مسلح در طراحی و تولید این سامانه‌ها توانمند بوده و اقدامات ارزشمندی را انجام داده‌اند، تفاهم همکاری میان سایپا و مجموعه‌های نیروهای مسلح برای ساخت و بکارگیری این سیستم‌ها صورت پذیرفته است.

گل‌محمدی از برنامه‌ریزی سایپا برای استفاده حداکثری از توانمندی و ظرفیت های فناورانه نیروهای مسلح خبر داد و عنوان کرد: با اجرای پروژه‌های مشترک بومی سازی با نیروهای مسلح سالانه 94 میلیون یورو صرفه‌جویی خواهد شد. با توجه به نیازهای موجود در سایپا تلاش می‌کنیم با همکاری نیروهای مسلح، قطعات خودرویی مد نظر را هر چه سریعتر در خط تولید انبوه قرار دهیم تا اهداف در زمینه جهش تولید و قطع وابستگی به بازارهای خارجی محقق شود.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید